آموزش فعال سازی فروشگاه اینستاگرام

آموزش فعال سازی تگ محصول (اتصال به فروشگاه) در اینستاگرام

در ماه مارس سال ۲۰۱۸ اینستاگرام خبری بزرگ را منتشر کرد :اینستاگرام امکان ایجاد پست با قابلیت خرید محصول را راه اندازی کرد، که به کاربران اجازه خرید و فروش محصولات و کسب درآمد می دهد.

اگر صاحب کسب و کار کوچک یا بزرگ هستید، که کالاهای فیزیکی را به فروش می رسانید و  همچنین دارای فروشگاه اینترنتی هستید وقت آن است که از امکانات فروشگاهی اینستاگرام استفاده کنید و محصولات خود را برای کاربران اینستاگرام عرضه کنید

 

فروش محصول در اینستاگرام

 

مراحل زیر را دنبال کنید:

۱- اکانت اینستاگرام خودتان را به اکانت کسب و کار (Business account) تبدیل کنید

مطمئن شوید که اکانت اینستاگرام شما Business account است و پیچ فیس بوک شما به اینستاگرام وصل می شود (معمولا هنگام تبدیل اکانت اینستاگرام به بیزینس اکانت از شما خواسته می شود که وارد حساب فیس بوک خود شوید و یک پیچ فیس بوک ایجاد کنید)

فعال سازی تگ محصول (تگ قیمت) در اینستاگرام

۲-در کشور درست باشید

مطمئن شوید در ۳۵ کشور تعیین شده توسط اینستاگرام هستید اگر ساکن ایران هستید می توانید با پر کردن فرم آخر صفحه و یا تماس با تیم پشتیبانی تگ محصول را فعال کنید.

لیست کشورها:بریتانیا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، اسپانیا، سوئد، هلند، سوئیس، ایرلند، آفریقای جنوبی، بلژیک، اتریش، پرتغال، لهستان، یونان، قبرس، دانمارک، جمهوری چک، رومانی، نروژ، مجارستان، بلغارستان، کرواسی، فنلاند لتونی، لیتوانی، اسلوونی، لوکزامبورگ، برزیل، آرژانتین، مکزیک، پرو، اروگوئه، پاراگوئه، مالت، اکوادور، پاناما، بلیز، جمهوری دومینیکن، استرالیا، نیوزیلند، کره، ژاپن.

۳-اپلیکیشن اینستاگرام را به آخرین نسخه آپدیت کنید

مطمئن شوید که از آخرین نسخه نرم افزار اینستاگرام استفاده می کنید . به گوگل پلی یا آپ استور مراجعه کنید و دانلود کنید

update instagram
update instagram

۴-محصول فیزیکی برای فروش داشته باشید

مطمئن شوید کالای که قصد فروش آن را دارید محصول فیزیکی می باشد هم چنین کالای شما باید طبق قوانین اینستاگرام باشد

صفحه توافق تجاری و سیاست های کسب و کار اینستاگرام را به دقت بخوانید

 

 

۵-یک کاتولوگ محصول در فیس بوک ایجاد کنید

با همان حساب فیس بوکی که پیچ اینستاگرام به آن لینک است در فیس بوک لاگین کنید و به پیچی که هنکام تبدیل اکانت اینستاگرام به بیزنس اکانت باز کردید وارد شوید

و سپس شما باید پروفایل کسب و کار خود در اینستاگرام را به یک کاتولوگ فیس بوک وصل کنید.

یک کاتالوگ فیس بوک اساسا فهرستی از تمام محصولات شما است که می خواهید آن ها را به فروش برسانید.

چند راه برای انجام این کار وجود دارد: از طریق مدیریت فیس بوک، یا پیچ فیس بوک، یا Shopify یا BigCommerce.

قضیه چندان پچیده نیست فقط باید یک فروشگاه فیس بوک از طریق پیچ فیس بوک ایجاد کنید که بسیار ساده است.

این فروشگاه فیس بوک شماست ولی خالی است پس باید شروع به اضافه کردن محصول کنید بعد از این کار می توانید محصولات را ویرایش یا پاک کنید

نکته: قبل از وارد کردن محصولات  شما باید نحوه پرداخت پول کالا و ارز کشور خودتان را مشخص کنید

برای اضافه کردن محصول روی دکمه add product کلیک کنید سپس پنجره ای باز می شود و از شما مشخصات محصول را می خواهد این مرحله بسیار اسان بوده و نیاز به توضیح ندارد

بعد از اضافه کردن محصول چند لحظه طول می کشد که فیس بوک محصول شما را تایید کند (اگر تایید نکرد محصول را خود را کمی ویرایش کنید مثلا توضیحات آن را عوض کنید )

۶-صبر کنید تا فیس بوک پیچ شما را تایید کند

اگر مراحل ۱ تا ۵ را بدرستی انجام داده شوید حساب کاربری شما توسط اینستاگرام بررسی می شود و بعد از چند روز ( بین ۱ تا ۲ روز)  در صورت تایید این پیام را در اپلیکیشن اینستاگرام می بینید

خوب می توان گقت قسمت سخت ماجرا تمام شد و با لمس کردن get started و انجام چند مرحله ساده تگ محصول فعال می شود

 

 

تغییر کاتولوگ محصولات

شما می توانید از چندین کاتولوگ محصول استقاده کنید برای تغییر کاتولوگ به مسیر زیر بروید

Instagram Settings → Business Settings → Shopping

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

All Comments:

  1. Sara Jalal

    ۰۹/۲۰/۱۳۹۹

    سلام و وقت بخیر
    من در حال حاضر اینستاگرام و فیسبوک رو به هم متصل کردم، اما لوکیشن اینستا روی ایرانه و میخوام تگ محصول رو فعال کنم. چطوری میتونم لوکیشن رو تغییر بدم؟
    ممنون از وقتتون

دیدگاه شما:

نوشته های مرتبط

۲۲

تیر
مقالات

معرفی سامانه های املاک

نیازمندی‌های حوزه املاک یکی از دغدغه‌های افرادی است که قصد خرید، فروش و رهن و اجاره ملک را دارند. بسیاری از افراد مجبورند، ساعتهای زیادی را صرف یافتن و بازدید از ملک‌های مختلف نمایند تا ملک مورد نظر خود را […]

۲۸

خرداد
اخبار

اپلیکیشن جدید و رقیب کلاب هاوس معرفی شد + عکس

اپلیکیشن موبایل جدید “اسپاتیفای گرین روم” که به کاربران جهانی اجازه می دهد به اتاقهای صوتی زنده پیوسته یا میزبانی آنها را برعهده بگیرند و این مکالمات را به پادکست تبدیل کنند، از سوی شرکت اسپاتیفای عرضه شد. به گزارش[…]

۲۳

خرداد
تجارت, طراحی اپلیکیشن, طراحی سایت, مقالات

وب سایت یا اپلیکیشن کدام بهتر است؟

  مقایسه اپلیکیشن و سایت یکی از چالش‌های افرادی است که قصد انتخاب میان این دو را دارند. هنگامی که قصد تصمیم‌گیری انتخاب بین وب سایت یا اپلیکیشن را دارید، انتخاب مناسب‌ترین گزینه قطعا به هدف نهایی شما بستگی‌ دارد.[…]