influencer marketing

اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟

شرکت پلاتین بار دیگر با یک مقاله در خدمت شما می باشد.

یکی از آخرین ابزارهای بازاریابی دیجیتال در جهان،  Influencer marketing  یا بازاریابی از طریق تاثیرگذاران می باشد.

منظور از تاثیرگذاران افرادی می باشند که در مدتی طولانی و با انتشار محتوای مفید ]در شبکه های اجتماعی، مخصوصا اینستاگرام[ شخصیت آنلاین قابل قبولی را برای خود ساخته اند و پتانسیل تاثیرگذاری بر نظرات و رفتار مخاطبان را ایجاد می کنند. محتوای منتشرشده از سوی آن افراد ، یک محوریت مشخص (سبک زندگی، آشپزی، مد، سفر، پزشکی یا …) دارد و نظراتشان در آن حوزه برای دنبال ‌کنندگان مهم و قابل احترام و اطمینان است. این افراد با انعکاس زندگی خود، به صورت جذاب ، شخصیت و سبک زندگی ایده آلی را از خود در ذهن مخاطبین می سازند و رفته رفته یک کشش میان تمایلات افراد رو به افزایش وی ، و عادات ، علایق و رفتارهایش فزونی می یابد.

 

اینفلوئنسرها به ۳ دسته تقسیم می شوند. یک دسته افرادی هستند که عده ای بواسطه شهرتشان سبک زندگی آنان را دوست دارند؛ از جمله ورزشکاران، بازیگران و خواننده ها. دسته دیگر متخصصانی هستند که بواسطه تخصص خود تاثیر گذارند. مثل آشپزها و آرایشگران و… این دسته از اینفلوئنسرها بیشتر در حیطه محصولات حوزه تخصص خود بر روی افراد تاثیر گذارند. دسته سوم، افرادی هستند که به بواسطه سبک زندگی جذاب و ایده آلشان برای برخی، پر فالوئر شده و تاثیر گذار می شوند. مثلاً دختران جوانی که زندگی لوکسی دارند ، عکاس های اینستاگرامی ، برخی مادرها با عکس های کودکانشان ، و جوانانی که اهل سفر هستند و سفرنامه شان را به اشتراک می گذارند.

به فرآیند جلب اعتماد مخاطبان یک Influencer و تبدیل این دنبال کنندگان به مشتری از طریق نظرات او، اینفلوئنسر مارکتینگ می‌گویند. در واقع در این فرآیند ، پیام برند شما از طریق یک منبع مورد اعتماد و مورد علاقه به مخاطبان ارائه می‌شود. یک بازیگر، مثلا یک فروشگاه مبلمان منزل را به دنبال کنندگان خود توصیه می کند، یک آرایشگر معروف و پر طرفدار [در اینستاگرام] از برند خاصی از لوازم آرایشی بهداشتی تعریف می کند، دخترک جوان خوش پوش، کافه و رستوران های خاصی را معرفی می کند، تجربه خوب خریدش پیرامون خرید از یک فروشگاه اینترنتی را باشتراک می گذارد، یا اینستاگرمر دیگری که اهل سفر است و دست به قلم، از جدید ترین نوشیدنی خنک یک مارک تجاری رونمایی می کند.

همکاری برندها با اینفلوئنسرها، به این گونه ست که سعی می شود تا در جهت آگاه سازی مخاطبین از برند، معرفی یک محصول، معرفی یک سرویس جدید، و یا وفادارسازی مشتریان، پیامی جذاب و تاثیرگذار تدارک دیده تا از طریق صفحه شخصی این افراد با سبک و سیاق پست های معمولی آن فرد، در معرض دنبال کنندگان وی قرار گیرد.

با پلاتین به روز باشید.

دیدگاه شما:

نوشته های مرتبط

۰۲

شهریور
استارت آپ, طراحی اپلیکیشن

انواع اپلیکیشن ها و زمینه های مختلف استفاده از اپلیکیشن

  حتما شما هم تعداد زیادی از انواع اپلیکیشن ها را بر روی گوشی موبایل یا تبلت تان نصب کرده اید. حقیقتا استفاده از این برنامه ها زندگی روزمره ما را بسیار ساده کرده اند و کنار گذاشتن آن ها […]

۲۶

مرداد
تجارت

کتاب تمرینات پایتون

توضیحات کتاب تمرینات پایتون یا Practices of the Python Pro در واقع به حل چالش‌های بزرگ در زبان برنامه‌نویسی پایتون می‌پردازد. در واقع در این کتاب ۲۵۰ صفحه‌ای که از ۴ فصل تشکیل شده است به بیان برخی از مشکلات[…]

۰۹

مرداد
تجارت

برندسازی از اینستاگرام

  این شبکه اجتماعی پرمخاطب و محبوب که در مدت خیلی کمی توانست رقبای خودش را پشت سر بگذارد؛ خیلی حائز اهمیت است. رسانه‌ای که بی‌ شک این روزها همه صاحبان کسب و کار تولیدی، بازرگانی و خدماتی در هر[…]