ساخت اینترفیس‌های مورد نیاز در کِرنِل فریمورک

در مقاله های قبل ، در معرفی ساختار پروژه دیدیم که در مسیر Core فولدری داریم تحت عنوان Interfaces که حاوی اینترفیس‌های مورد نیاز در توسعهٔ کِرنِل این فریمورک است. در همین راستا، با استفاده از کامند زیر چنین پوشه‌ای را می‌سازیم:

در ادامه، اقدام به ساخت یک اینترفیس به نام ControllerInterface.php داخل این پوشه می‌کنیم که قرار است کلیهٔ کنترلرهای پروژه از آن ایمپلیمنت شوند:

بر اساس قانونی که در مورد نحوهٔ تعریف نِیم‌اِسپیس یاد گرفتیم، با توجه به اینکه داخل پوشهٔ Core قرار داریم، نِیم‌اِسپیس این فایل را به صورت Core\Interfaces تعریف می‌کنیم و از آنجا که پیش از این در فایل composer.json نِیم‌اِسپیس Core را تعریف کرده‌ایم، از این پس هر کجا که از این اینترفیس استفاده نماییم، فایل ControllerInterface.php به خودکار ایمپورت خواهد شد.

نیاز به توضیح نیست که شیوهٔ ساخت یک اینترفیس همچون روش ساخت کلاس‌ها است. تفاوتی که وجود دارد ، به جای کیورد class از interface استفاده کرده سپس نام مد نظر خود را می‌آوریم. در اینترفیسی که تحت عنوان ControllerInterface ساخته‌ایم، متدی به نام ()renderViewداریم که این وظیفه را دارا است تا در معماری MVC که در ساخت این فریمورک مورد استفاده قرار داده‌ایم، ویوها را بر اساس یکسری پارامتر ورودی لود کند.

همان‌طورکه می بینید، این متد چهار پارامتر ورودی گرفته که به ترتیب با «نوع ماژول»، «نام کنترلر»، «نام ویو» و در نهایت «دیتای ارسالی» به ویو مرتبط هستند و با توجه به اینکه پارامتر آخر اختیاری است، یک مقدار پیش‌فرض برای آن در نظر گرفته شده است تا در صورتی که این پارامتر را پاس ندادیم، مفسر ایرادی نگیرد.

فایل دیگری که می‌باید داخل این پوشه بسازیم UserInterface.php نام دارد. در واقع، از این اینترفیس برای ساخت مد‌ل‌ها استفاده خواهیم کرد:

همچون روال گذشته نِیم‌اِسپیس را تعریف کرده سپس با استفاده از کیورد interface اقدام به ساخت اینترفیسی تحت عنوان UserInterface کرده‌ایم که حاوی چهار متد مختلف است که عبارتند از:

– متد ()fetch به منظور فراخوانی کلیهٔ کاربران
– متد ()fetchById به منظور فراخوانی یک کاربر خاص بر اساس شناسهٔ کاربری
– متد ()update به منظور آپدیت کردن اطلاعات کاربر
– متد ()delete به منظور حذف یک کاربر بر اساس شناسهٔ کاربری

در مقاله ی بعدی ، می بینیم که به چه شکل از این اینترفیس در توسعهٔ مدل User استفاده خواهیم کرد.

با پلاتین همراه باشید.

 

دیدگاه شما:

نوشته های مرتبط

۰۲

شهریور
استارت آپ, طراحی اپلیکیشن

انواع اپلیکیشن ها و زمینه های مختلف استفاده از اپلیکیشن

  حتما شما هم تعداد زیادی از انواع اپلیکیشن ها را بر روی گوشی موبایل یا تبلت تان نصب کرده اید. حقیقتا استفاده از این برنامه ها زندگی روزمره ما را بسیار ساده کرده اند و کنار گذاشتن آن ها […]

۲۶

مرداد
تجارت

کتاب تمرینات پایتون

توضیحات کتاب تمرینات پایتون یا Practices of the Python Pro در واقع به حل چالش‌های بزرگ در زبان برنامه‌نویسی پایتون می‌پردازد. در واقع در این کتاب ۲۵۰ صفحه‌ای که از ۴ فصل تشکیل شده است به بیان برخی از مشکلات[…]

۰۹

مرداد
تجارت

برندسازی از اینستاگرام

  این شبکه اجتماعی پرمخاطب و محبوب که در مدت خیلی کمی توانست رقبای خودش را پشت سر بگذارد؛ خیلی حائز اهمیت است. رسانه‌ای که بی‌ شک این روزها همه صاحبان کسب و کار تولیدی، بازرگانی و خدماتی در هر[…]