امروز خیلی از افراد در پیجهای خود از هشتگ گذاری استفاده میکنند که با علامت # شناخته میشود. در واقع هشتگ برای شناسایی کلمات کلیدی یا دسته بندی کردن متن و پست در شبکههای اجتماعی مورد استفاده قرار میگیرد. در واقع وقتی علامت # در ابتدای کلمه ای قرار میگیرد با زدن روی آن باعث میشود مخاطب به محتوا و دسته بندی مربوط به آن موضوع و یا کلمه هدایت شود و همچنبن با جستجو کردن آن هشتگ میتواند پست شما را نیز ببینید.
Branded Hashtags
میتوان گفت اکثر هشتگهای اینستاگرام و در حدود ۷۵ درصد از آنها، از این دسته محسوب میشوند. این هشتگها شامل نام فرد، محصول و یا تبلیغ میباشد. مزیت فوق العاده ای این هشتگ ها دارند، نمایش آمار صحیح به مخاطبان است. به عنوان مثال، شما میتوانید وضعیت محصول و یا تبلیغ خود را با هشتگ مرتبط با آن سرچ کنید. یا اینکه میتوانید برای تحلیل کردن محبوبیت برند خود، آن را با استفاده از ابزارهای تحلیل شبکه اجتماعی بررسی کنید. در این صورت، شما میتوانید از مشتریان و مخاطبان خود بخواهید زمانی که از محصول و یا خدمات شما استفاده میکنند، از آن عکس و یا فیلم تهیه کرده و آن را با هشتگ در شبکههای اجتماعی اعم از اینستاگرام به اشتراک بگذارند. در این شرایط، شما میتوانید بهترین عکسها و فیلمها را انتخاب کرده و در صفحه خودتان به اشتراک بگذارید.
Community Hashtags
هشتگهای این دسته در واقع هشتگهای عمومی هستند و تمامی افراد میتوانند از هشتگهای مختلف و متنوع در پستها و استوری های اینستاگرامشان استفاده کنند. در واقع، هدف از این هشتگ ها تبلیغ خدمات و یا بازاریابی برند نمیباشد. در واقع، هشتگهایی که افراد مختلف تنها به منظور دریافت فالوور برای پیجشان استفاده میکنند، از هشتگ های عمومی هستند. هدف این افراد معرفی برند و یا خدمات خاصی نمیباشد و تنها میخواهند برای پیچ شخصی خود مخاطب جذب کنند.
۴ تکنیک هشتک گذاری در اینستاگرام
هشتگ گذاری در اینستاگرام همانند دیگر شبکه های اجتماعی اصول و قوانین خود را بهمراه دارد. شما با رعایت این اصول ها میتوانید بهترین بازده ها را از هشتگ ها بگیرید. این تکنیکها و قواعد عبارتند از:
استفاده از کلمات خاص
در این صورت، هر چقدر که هشتگ های شما خاصتر و جذابتر باشد، مخاطبان بیشتری جذب شده و در نتیجه، پستهای شما بیشتر دیده میشوند، اگر شما نیز میخواهید پستهای مرتبط با کسب و کار خود را به اشتراک بگذارید و یا میخواهید بازدیدکنندگان بیشتری جذب کنید، از یک یا چند هشتک اختصاصی در اینستاگرام خود در کنار سایر هشتگ ها استفاده کنید.
عدم استفاده از هشتگ های نامربوط
در صفحه اینستاگرام خود از هشتگ های نامربوط و غیرتخصصی استفاده نکنید. در برخی موارد دیده شده است که برندها به منظور دریافت مخاطب و مشتری بیشتر از اغلب هشتگ های معروف استفاده میکنند. در صورتی که این هشتگ ها مرتبط با زمینه فعالیت پیج اینستاگرامتان باشد، استفاده از آنها نه تنها ایرادی ندارد؛ بلکه باعث جذب بازدید کننده میشود.
اما در صورتی که از هشتگ های غیرمرتبط با زمینه فعالت پیج اینستاگرامتان استفاده کرده باشید، پست شما به عنوان اسپم تشخیص داده میشود. این شرایط در طولانی مدت باعث میشود که فالوئرهای شما کاهش پیدا کنند و برای برند شما مناسب نمی باشد.
عدم زیاده روی در هشتگ گذاری
در صفحههای اینستاگرام برای هشتگ گذاری زیاده روی نکنید. هشتگ کردن بیش از اندازه کلمات در شبکه اینستاگرام منجر به مشکلات جانبی میشود. این عمل در کنار اینکه باعث میشود مخاطبانتان به مرور زمان کاهش پیدا کنند، همچنین سبب میشود که اینستاگرام شما را به عنوان اسپم شناسایی کند.
در واقع، زیاده روی کردن در استفاده از هشتگ ها همانند زیاده روی کردن در استفاده از تگهاست. در صورتی که در پستهای اینستاگرام خود بدون هیچگونه محتوای مفیدی اینستاگرام تنها از هشتگ ها استفاده کنید، اینستاگرام به پیج شما به عنوان اسپم نگاه میکند و در نتیجه آن، پستهای شما اهمیت چندانی برایش نخواهند داشت.
استفاده از هشتگ های مفهومی
از کاربردهای مهم و پراهمیتی که هشتگ ها دارند، این است که به شبکه اینستاگرام کمک میکنند محوریت و موضوع پست شما را تشخیص دهند. هشتگ گذاری باعث میشود که افرادی که هشتگ خاصی و مورد نظر شما را جستجو میکنند، با پستهای شما مواجه شده و در این صورت، صفحه شما بهتر و بیشتر دیده میشود.
اما در این رابطه شما باید از هشتگ های مفهومی و دارای معنی استفاده کنید. همچنین اگر در برخی موارد هشتگ های غیر عمومی نیز مورد توجه مخاطبان قرار میگیرند. اما در نهایت، مخاطبان اینستاگرام هشتگ هایی که موضوع مشخصی دارند و با هدف خاصی ایجاد شدهاند، را فالو میکنند. بنابراین استفاده از هشتگ های مفهومی باعث بهتر دیده شدن صفحه اینستاگرامتان میشود