جستوجو ورود کاربران از موتورهای جستجو (Organic Search)، از مهمترین موارد ترافیک بازدیدکنندگان سایت است. بدون شک، سئو (Search-Engine-Optimization) برای مدیران وب سایت ها و وبمسترها از اهمیت بالایی برخوردارست. وقتی هدف سایت شما انجام تراکنش مالی آنلاین است، SEO می تواند مستقیما منجر به خرید از وب سایت و افزایش درآمد شما شود. پس اهمیت سئو دو چندان خواهد شد.
در این مقاله با نکات مهم و ضروری برای سئو فروشگاههای آنلاین آشنا خواهیم شد.
قوانین سئوی وب سایت های فروشگاهی با سئوی سایر وب سایت ها تفاوت چندانی ندارد. جهت بهبود سئو فروشگاه اینترنتی نیز باید مواردی مانند متا تگ توضیحات (Description Tag)، لینک ها (Links) و لینک سازی داخلی و محتوای بهینه داریم
متا تگ ها و توضیحات:

متا تگ ها و یا به اصطلاح متا دیتا (Meta Data)، اطلاعاتی هستند که در توصیف اطلاعات دیگر مورد استفاده قرار می گیرند و در واقع اطلاعات تکمیلی صفحات وب شما می باشند و توسط بازدید کنندگان قابل رویت نیستند. این تگ ها می توانند در هر صفحه وب با هر فرمتی و در صورتی که صفحه شما دارای قاب (فریم) باشد، در بخش head صفحه مورد استفاده قرار گیرند.
امروزه اکثر موتور های جستجو از برچسب های متا استفاده می نمایند این برچسب ها برای بررسی و شاخص گذاری صفحات مورد استفاده قرار میگیرند به این معنا که شما می توانید توسط این تکنیک کنترل بیشتری بر روی نحوه نمایش صفحه در موتور جستجو و در نهایت افزایش ترافیک بیشتر در آن، داشته باشید.
متا تگ ها از دو قسمت کلی تشکیل شده اند:
Name: مشخص کننده نام متا تگی است که شما قصد استفاده از آن را دارید.
Description: تعیین کننده محتویات متاتگ برای موتورهای جستجو است.
درج تگ Alt برای تصاویر محصولات:
موتورهای جستجو قادر نیستند المان های بصری را مشاهده کنند. بلکه فقط می توانند متون را بخوانند. درج alt برای تصاویر محصولات فروشگاه، باعث می شود این تصاویر در موتور جستجوی گوگل کاوش و ایندکس شوند. به بیان دیگر، اتریبیوت alt (یا با اصطلاح رایج تگ alt) تصاویر را برای خزنده های گوگل قابل پیمایش و ایندکس می کند. معمولا فروشگاه های آنلاین، تصاویر زیادی در گالری محصولات خود دارند. با تعریف تگ alt (alt attribute) می توانید توضیحات مناسبی راجع به محصولات یا خدمات سایت فروشگاهی خود به موتورهای جستجو ارائه دهید.
لینک سازی داخلی:
لینک سازی داخلی در فروشگاه های اینترنتی باید به ترز کاملا هوشمندانه ای پیاده شود به طوری که منتهی به خرید توسط کاربر شود.
افزودن یک وبلاگ به فروشگاه:
بلاگ امکان افزودن متون بهینه بیشتری را درباره محصولات تان فراهم می کند. شما می توانید در آن لینک هایی را به محصولات مشخصی و نقد بررسی محصولاتتان را در داخل آن قرار بدهید. از همه مهمتر، توسط بلاگ شما می توانید این سیگنال را به موتورهای جستجو بویژه گوگل بفرستید که فروشگاه آنلاین شما فعال و در حال آپدیت است.
نمایش نظرات کاربران :
نمایش نظرات کاربران درباره محصولات میتواند این سیگنال را به کاربر یا بازدید کننده دهند که سایت فعال بوده . امکان درج نظر مخالف و موافق در سایت وجود دارد و یا حتی اگر سوالاتی راجب محصول داشته باشد میتواند به راحتی از مدیر سایت بپرسد !
امیدوارم که این مطلب هم مورد توجه و پسند شما قرار گرفته باشه و با استفاده ازش تونسته باشید اقداماتی را در جهت بهبود وب سایت خود برداشته باشید. در صورتی که در رابطه با این مطلب و نحوه انجام موارد یا مشکلی داشتید از بخش دیدگاهها اعلام کنید تا در کوتاهترین زمان ممکن پاسخگوی شما باشم.