اینفلوئنسر اینستاگرام کیست ؟!
اینفلوئنسر اینستاگرام به افرادی گفته میشود که فعالیت خود، شامل تولید محتوا، پیاده سازی استراتژی برای جذب مخاطب و تعداد مخاطبین فعال را در اینستاگرام را داشته باشد و به این صورت بتواند اطلاعات مورد نیاز خود را به صورت سازماندهی شده در اخیار آنها قرار دهند.
این در صورتی است که آنها می توانستند از سایر شبکه های اجتماعی برای انجام چنین کارهایی استفاده کنند. دلیل استفاده عمده از اینستاگرام در سراسر دنیا این است که اینستاگرام در بین سایر رسانه های اجتماعی دارای بالاترین نرخ مشارکت است و همین باعث نزدیک تر شدن شما و مخاطبان و از طرفی افزایش تاثیرگذاری شما خواهد شد. در این میان برآیندهای انجام شده نشان دهنده این است که میکرو اینفلوئنسر ها دارای تاثیر بسیار زیادی هستند و گاهاً تاثیر آنها از سلبریتی ها و ماکرو اینفلوئنسر ها بیشتر است.
بهترین اینفلوئنسرهای ایرانی ۲۰۲۳
- حمید فرخنژاد – فیتنس – ۸.۶ میلیون فالوئر
- آرینا احمدی – مد و زیبایی – ۶.۸ میلیون فالوئر
- رضا بهرام – خودرو – ۵.۱ میلیون فالوئر
- فاطمه معتمدی – آشپزی و خانه داری – ۴.۳ میلیون فالوئر
- میلاد کیمیایی – موسیقی – ۳.۷ میلیون فالوئر
- مهدی شیری – فیلم و سینما – ۳.۱ میلیون فالوئر
- نگین قاسمی – مد و زیبایی – ۲.۹ میلیون فالوئر
- شهرزاد قهرمانی – موضوعات متنوع – ۲.۳ میلیون فالوئر
- سارا سلطانی – سفر و گردشگری – ۲.۱ میلیون فالوئر
- علیرضا رمضانیان – ورزش و فیتنس – ۲ میلیون فالوئر
بهترین اینفلوئنسرهای ایرانی
بهترین اینفلوئنسرهای ایرانی را از جنبه های مختلف می تواند مورد نقد و بررسی قرار داد، اما از آنجایی که بخش عمده محتوای تولید شده این افراد به شخصیتشان بازمیگردد؛
- محمد معماریان (mohamadmemarian@) با تولید محتوا در قالب ویدئو های سرگرم کننده، دارای ۵۵۰ هزار فالوور
- مهدی محمودی (_mehdi_7@) با تولید محتوا در قالب ویدئو های سرگرم کننده، دارای ۶۰۳ هزار فالوور
- شبنم شاهرخی (shabnamshahrokhi@) با تولید محتوا در قالب سبک زندگی، دارای ۶۳۶ هزار فالوور
- (shabnamiofficial@) با تولید محتوا در قالب سبک زندگی، دارای ۶۹۷ هزار فالوور
- ماهی مائده (mahimaedeh@) با تولید محتوا در قالب سبک زندگی، دارای ۷۲۸ هزار فالوور
- ملینا تاج (melinataj@) با تولید محتوا در قالب نکات آرایشی و زیبایی، دارای ۷۳۰ هزار فالوور
- پانیذ (panizesmaili7276@) با تولید محتوا در قالب سبک زندگی کودکان، دارای ۷۶۰ هزار فالوور
- مهیار حسن (mahyarhassan@) با تولید محتوا در قالب ویدئو های سرگرم کننده، دارای ۸۰۳ هزار فالوور
- صدف بیوتی (sadaf_beauty_dairy@) با تولید محتوا در قالب سبک زندگی، دارای ۸۸۲ هزار فالوور
- نگین عابد زاده (negin_abedzade @) با تولید محتوا در قالب سبک زندگی، دارای ۹۶۴ هزار فالوور
- حاج احسان (texasbax @) با تولید محتوا در قالب ویدئو های سرگرم کننده، دارای ۱ میلیون فالوور
- علی صبوری (saburi_ali @) با تولید محتوا در قالب ویدئو های سرگرم کننده، دارای ۱.۱ میلیون فالوور
- جواد خواجوی (javadkhaajavi @) با تولید محتوا در قالب ویدئو های سرگرم کننده، دارای ۱.۲ میلیون فالوور
- صدف بیوتی (sadaf_beauty @) با تولید محتوا در قالب ویدئو های سرگرم کننده، دارای ۱.۷ میلیون فالوور
- محسن ایزی (iz.mohsen @) با تولید محتوا در قالب ویدئو های سرگرم کننده، دارای ۲ میلیون فالوور
- عرفان علیرضایی (erfanalirezaei @) با تولید محتوا در قالب ویدئو های سرگرم کننده، دارای ۲.۱ میلیون فالوور
- محمدامین کریم پور (mohamadaminkarimpor @) با تولید محتوا در قالب ویدئو های سرگرم کننده، دارای ۳.۱ میلیون فالوور
بهترین اینفلوئنسرهای خارجی ۲۰۲۳
- Cristiano Ronaldo – ورزش – ۵۰۰ میلیون فالوئر
- Dwayne “The Rock” Johnson – فیلم و سینما – ۲۶۰ میلیون فالوئر
- Kylie Jenner – مد و زیبایی – ۲۸۰ میلیون فالوئر
- Kim Kardashian – مد و زیبایی – ۲۳۰ میلیون فالوئر
- Selena Gomez – موسیقی – ۲۴۰ میلیون فالوئر
- Beyoncé – موسیقی – ۱۷۰ میلیون فالوئر
- Lionel Messi – ورزش – ۲۰۰ میلیون فالوئر
- Neymar Jr. – ورزش – ۱۷۰ میلیون فالوئر
- Justin Bieber – موسیقی – ۱۶۰ میلیون فالوئر
- Taylor Swift – موسیقی – ۱۵۰ میلیون فالوئر
قیمت تبلیغات رایج اینفلوئنسرها
قیمت اینفلوئنسرها به گزینه های مختلف بستگی دارد در ادامه این قسمت قصد داریم تا قیمت تبلیغات اینفلوئنسر ها را به صورت تقریبی در اختیار شما قرار دهیم:
- میکرو اینفلوئنسر با تعداد فالوور بین ۱۰ هزار نفر تا ۵۰ هزار نفر: شاید تبلیغات شما در این دسته بندی کمتر دیده شوند، اما تاثیر بالای این گروه می تواند بسیار به نفع شما باشد. قیمت بین ۵۰ هزارتومان تا ۳ میلیون تومان
- اینفالوئنسر های رده میانی: این افراد بین ۵۰ هزار تا ۳۰۰ هزار فالوور دارند، تاثیر تبلیغات این افراد معمولا خوب است و استفاده زیادی برای کسب و کارها دارند. قیمت تبلیغات بین ۳۰۰ هزار تومان تا ۵ میلیون تومان
- ماکرو اینفلوئنسرها: تعداد بالای فالوور این افراد باعث می شود که در همه زمینه ای تبلیغات قبول کنند و طبیعتا بازخورد خوبی هم دارند. قیمت تبلیغات این افراد بین ۳ میلیون تا ۱۲ میلیون تومان است.
روشهای کسب درآمد اینفلوئنسرها در اینستاگرام
اینفلوئنسرها در اینستاگرام میتوانند از روشهای مختلف از جمله تولید ویدیو ، عکس ، استوری و سلفی، استوری بنر و سایر روشها خلاقانه تبلیغ کنند. بعضی از آنها از طریق پادکست و ساختن مجموعههایی برای IGTV هم شروع به کسب درآمد کردهاند. پس با استفاده از انواع اشکال محتوا میتوان تبلیغات کرد. اما در میان این روشها، اغلب ویدیوها هزینه بیشتری دارند. چرا که از نظر تولید محتوا پیچیدهترند و نیازمند سناریوی مفصلتری هستند. تبلیغات به صورت عکس و کپشن در هر صفحه به نسبت میزان فالوور و اینگیجمنت کمی ارزانتر است و بعد از آن محتوای منتشر شده در استوری بر حسب تعداد آن باز هم ارزانتر از پست محاسبه میشود.
اینفلوئنسر های طنز ایرانی
در ایران چندین اینفلوئنسر و کمدین طنز وجود دارند که محتوای شوخ طبعی و خنده داری را در صفحات شخصی خود به اشتراک میگذارند. برخی از این افراد عبارتند از:
۱. رضا معینی (@rezamoeini)
۲. سعید پورصمیمی (@saeedpoursamimi)
۳. سینا شعبانخانی (@sinashabankhani)
۴. سپهر خلسه (@sepehr.khalse)
۵. محمد خدابنده (@mohammadkhodabandeh)
۶. سیامک اسماعیلی (@siamak_esmaeili)
۷. پویا شکارچی (@pouya.shakarchi)
۸. آرمان طلوعی (@arman_talooei)
۹. محمد حسین نقدی (@mohammad_hossein_naghdi)
۱۰. سپهر خلج (@sepehr_khalaj)
۱۱. محمد شریفیان (@mohammadsharifian)
۱۲. رضا شفیعیزاده (@shafizadehrezashafizadeh)
۱۳. امید جمالی (@omiddjalili)
۱۴. نادر بیاتی (@nader_beyati)
۱۵. محمدرضا حسینی (@mohammadreza_hoseyni)
این اینفلوئنسرها در شبکههای اجتماعی مختلفی مانند اینستاگرام، تلگرام و یوتیوب حضور دارند و محتوایی که ارائه میدهند، توانسته است طرفداران زیادی را به سوی خود جذب کنند.