معرفی شخصی و موردی influencer های ایرانی و خارجی

در مقاله ی قبلی ، شرکت پلاتین influencer marketing  را به صورت کامل بررسی کرد. در این مقاله ، شش نوع از محبوب ‌ترین دسته ‌بندی اینفلوئنسرها که جهان محتوایی اینستاگرام را تعریف می‌کنند، بررسی خواهند شد. در ادامه به بررسی انواع اینفلوئنسرهای ایرانی و خارجی بر اساس نوع فعالیت ‌شان می‌پردازیم.

 سلبریتی‌های مشهور

ستاره های موسیقی، سوپراستارها، ورزشکاران، اشخاص تراز اول قدرت

افراد مشهوری که در اینستاگرام وجود دارند، لزوما در یک مسیر پست نمیگذارند، بلکه به شخصیت عمومی، ویژگی و زندگی شخصی خود می اندیشند تا بدینوسیله علاقه و مشارکت طرفداران را به وجود آورند. به طور مثال سلنا گومز، آریانا گرند، کیم کارداشیان و راک مجموعا بیش از ۴۲۲ میلیون طرفدار دارند و پست‌های آنها به عنوان پست‌های افسانه‌ای شناخته شده‌اند و گاهی حتی چند میلیون لایک می‌گیرند.

مدل، هنرپیشه، کارآفرین و شخصیت شبکه‌های اجتماعی اهل آمریکا است، او با داشتن ۱۲۶ میلیون فالوور در اینستاگرام، جزو گران ‌ترین اینفلوئنسرهای تبلیغاتی دنیا است. او به ازای هر پست تبلیغاتی مبلغی بالغ بر ۱ میلیون دلار دریافت می‌کند.

بازیگر و مجری با داشتن ۷.۸ میلیون دنبال کننده و نرخ تعامل ۲.۵ درصد، جزو اینفلوئنسرهای است که در دسته سلبریتی ایرانی قرار دارد.

 

rambod javan

 

 اینفلوئنسرهای ماجراجو

گردشگران، عکاسان ماجراجو، علاقه‌مند به فعالیت‌ و ورزش‌های شدید

اینستاگرام به شدت بر زیبایی شناسی تمرکز دارد و به عنوان یک پلت فرم آرمانی، با زیباترین و مجذوب‌ترین عکس‌های مناظر، در رسانه‌های اجتماعی جایگاه خود را بدست آورده است. افراد علاقه مند به به اینستاگرام ، به دنبال چیزی مهمتر از عکس‌های تعطیلات هستند، آنها به دنبال عکس‌هایی می باشند که یک داستان دارد و یک احساس ماجراجویی را منتقل می‌کند. برای مثال:

  • مایک هورن
    مایک خود را با عنوان “جست‌وجوگر حرفه‌ای” در رسانه‌های اجتماعی به مخاطبینش معرفی می‌کند. او اخیرا پیاده ‌روی ای از سمت قطب شمال به قطب جنوب انجام داده که روایت‌های این سفر را با هشتگ مشخصی در صفحه اینستاگرام خود با دنبال کننده هایش منتشر کرده است. او با داشتن ۲۷۸ هزار دنبال کننده و نرخ تعامل ۴.۸۲ درصد، جزو انتخاب‌های اولیه برندهایی است که در حوزه ورزش‌های هیجانی فعال هستند. او هم ‌اکنون سفیر برند مرسدس بنز و ساعت‌های مچی پنرای است.

mike horn

آسوده ایمر

آسو با داشتن ۲۱۵ هزار فالوور و روحیه‌ ای خلاق و جست ‌و جوگر و همچنین سبک زندگی دائم در سفر خود، توانسته به محبوبیت زیادی (نه فقط در ایران بلکه در سایر کشورها) برسد. نرخ تعامل پست‌های او حدود ۱۰ درصد است و با برندهای معروفی نظیر مایکروسافت همکاری داشته است. علاوه بر این، آسو ویدئوهایی نیز از خود منتشر می‌کند که در آن به مسائل سبک زندگی و زیبایی نیز می‌پردازد.

 

اینفلوئنسرهای یاددهنده (مربی‌ها)

وبلاگ نویسان غذا، کارشناسان و متخصصان “دو ایت یورسلف” و “لایف هکرها”

با اضافه شدن امکانات محتوایی بیشتر، اینستاگرام پلتفرم قدرتمندتری برای قدم گذاشتن فراتر از کسی که تنها عکس‌های مربعی منتشر می‌کرد، شد. در حال حاضر، با استفاده از فیلم‌ها، داستان‌ها، گالری‌ها و بومرنگ‌ها، نوع جدیدی از اینفلوئنسر به این عرصه پیوستند. آشپزها، کارشناسان “دو ایت یورسلف” و “لایف هکرها”. این افراد روش‌هایی را برای استفاده از اینستاگرام جهت به اشتراک گذاشتن راهنمایی‌ها، ترفندها و آموزش‌های مربوط به هر چیز پیدا کرده‌اند.

او با راه‌اندازی وبلاگی که در آن به انتشار مطالب مرتبط با تربیت کودکان و رشد خلاقیت در آنها شناخته شد. مخاطبین او به طور گسترده، از مادرانی تشکیل شده است که به دنبال ایده‌های خلاقانه جهت ساخت کاردستی در خانه و ایجاد انگیزه در فضای خانواده‌اند، تشکیل شده است.

او با داشتن ۱۰۸ هزار دنبال کننده و نرخ تعامل ۱۳.۵ درصد، جزو اینفلوئنسرهای شناخته شده ایرانی به حساب می‌آید؛ بیشتر محتواهایی که او منتشر می‌کند، در قالب دلنوشته و توصیه‌‌، مطالب انگیزشی و توصیف روابط خانواده به شکلی دوست داشتنی است که باعث محبوبیت او در بین جوانان اینستاگرامی شده است.

گوروها

زیبایی، شیوه زندگی، تناسب اندام، فشن و..

این گروه‌ها همانند مربیان می باشند که بسیاری از آنها راهنمایی‌ها و چگونگی‌ها را با مخاطبانشان به اشتراک می‌گذارند، اما آنها به صراحت آموزشی نیستند و اکثر آنها موضوعات بسیار تخصصی را پوشش می‌دهند.

هدی در خانواده‌ای عراقی در آمریکا به دنیا آمد، او در کالیفرنیا دوره‌های آرایشگری را گذراند و در سال ۲۰۱۰ فعالیت خود را با نوشتن در یک سایت وردپرسی آغاز کرد. او با اشتراک گذاری ویدئوهای آموزشی و تجربیات واقعی و صادقانه خودش از محصولات آرایشی بهداشتی، خدمات مراقبت از پوست در یوتیوب به ۲ میلیون دنبال کننده دست یافت. او هم اکنون در اینستاگرام بیش از ۳۰ میلیون دنبال کننده دارد. اما با این حساب، نرخ تعامل صفحه اینستاگرامی اش از نیم درصد نیز کمتر است.

شادی با داشتن ۲۱۰ هزار دنبال کننده و تولید محتواهایی تبلیغاتی و آموزشی راجع به راهکارهای محافظت از پوست و مو در بین جامعه اینستاگرامی ایرانی شناخته شده است.

تولید کنندگان محتوا

سازنده های فیلم کوتاه، واینرها

درست همانطور که آموزش‌ دهنده‌های اینستاگرامی از گذاشتن محتوای صرف خودداری میکنند، سازندگان هم محتوایی بیش از ارسال عکس‌ها و ویدیوهای شخصی انجام می‌دهند. این افراد از اینستاگرام برای ارسال پست‌هایی که شامل عکس‌ها و فیلم‌هایی است که فراتر از مستندات و پست‌های الهام بخش هستند و حتی با هنر آمیخته شده است، استفاده می کنند.

یوتوبر معروف ونزوئلایی که با داشتن ۲۱ سال سن ، جزو پربازدیدترین ویدئوهای دنیا شناخته شده است. حرفه اصلی او، مدلینگ، بازیگری و خوانندگی می باشد ولی بیش از این به علت تولید ویدئو کلیپ‌های کوتاه و خنده‌دار که به مسائل مربوط به روابط جوانان و زندگی روزمره آن‌ها مربوط است، توانسته رکورد بیشترین بازدید ویدئو در یوتیوب را از آن خود کند.

اینفلوئنسری است که بر روی صداهایی که از مصاحبه ها و گفتگوها منتشر شده  ، دابسمش تولید کرده و بخاطر فرم صورت خود و اداهایی که بر روی صورت خود بصورت هنرمندانه در می‌آورد به یکباره شهرتی بسیار پیدا کرده است. می‌توان گفت سهیل توانسته خود را از واینرها جدا کرده و با حضور در جمع هنرمندان و داشتن فکرهایی بزرگ و عدم انجام تبلیغات رویاهایی فراتر برای خود در نظر دارد و همان طور که معلوم است به زودی شاهد درخشش این واینر در عرصه ی هنر و به عنوان یک سلبریتی خواهیم بود.

دیدگاه شما:

نوشته های مرتبط

تکنولوژی های استفاده شده در netflix | Netflix TechStack

۱۴

آذر
react, SWIFT, The best startup, اخبار, استارت اپ, بازاریابی, بازاریابی محتوا, تجارت, تحقیقات بازار, جاوا اسکریپت, طراحی اپلیکیشن

تکنولوژی های استفاده شده در netflix | Netflix TechStack

در این مقاله قصد داریم تکنولوژی های مورد استفاده در Netflix رو براتون شهر بدیم . پس ادامه مطلب رو دنبال کنید 🙂 Tech stack یا پشته فناوری به مجموعه‌ای از فناوری‌ها، زبان‌ها، ابزارها و سرویس‌هایی اشاره دارد که در […]

۲۴

اردیبهشت
هوش مصنوعی

معرفی بهترین ابزار هوش مصنوعی

ابزار هوش مصنوعی (Artificial Intelligence) به دسته‌ای از تکنولوژی‌ها گفته می‌شود که به کامپیوترها اجازه می‌دهد تا به صورت خودکار، هوشمندانه و بدون نیاز به دخالت انسان، مسائل را حل کنند و تصمیم‌هایی بگیرند. در این روش، کامپیوتر با استفاده[…]

http://platinco.ir/tag/python/

۱۴

اردیبهشت
پایتون

آموزش کتابخانه pygame

انواع روش های ساخت بازی با پایتون Python یکی از زبان‌های محبوب برای توسعه بازی است و به دلیل سادگی و قابلیت استفاده آن، توسعه دهندگان بازی‌های زیادی از آن استفاده می‌کنند. در ادامه، انواع روش‌های ساخت بازی با پایتون[…]