موشن گرافیک چیست ؟
از همان ابتدا و زمانی که موشن گرافیک وارد صحنه شد، تلاشهایی برای تعیین مرز بین آن وانیمیشن صورت گرفت. آغاز فیلم «روانی» (Psycho) از آلفرد هیچکاک را باید مثالی ابتدایی از موشن گرافیک دانست که در آن، صدا، حرکت و طراحی گرافیکی با یکدیگر به خوبی تلفیق میشوند. موشن گرافیک را باید راهی برای ارتباط با بیننده و اضافه کردن عمق به داستان در نظر گرفت. موشن گرافیکها میتوانند پیامی را منتقل کنند و از آنها میتوان در خلق تبلیغات بهره گرفت.
در حقیقت، موشن گرافیک را باید شکل پویانمایی شده از یک طراحی گرافیکی دانست. به طور مثال، اگر در یک فیلم آموزشی یا حتی یک محتوای متنی، آمارهایی را ارائه کنید و بخواهید افزایش یا کاهش این آمارها، جلوهای بصری را ایجاد کند باید از موشن گرافیک کمک بگیرید. در مثالی دیگر میتوانید به لوگوی بعضی از سایتها توجه کنید که حالت چرخان دارند و ثابت نیستند. همه این موارد، یک موشن گرافیک را شامل میشوند.
چرا استفاده از موشن گرافیک رواج بیشتری نسبت به اینفوگرافیک دارد؟
برخی از ایدهها و نظرات بویژه ایدههای بزرگ را نمیتوان به سادگی در قالب اینفوگرافیک یا تصاویر ثابت مطرح کرد و اینجاست که میتوان از موشن گرافیک بهره برد و از این روش برای اضافه کردن جلوههای بصری به پروژهها استفاده کرد چراکه از طریق موشن گرافیک میتوان ایدههایی پیچیده را به صورت مجازی به تصویر کشید و پروژههای زیباتری را خلق کرد.
شاید برای شما پیش آمده باشد که با وارد کردن اشتباه رمز خود در یک سایت، تصویری لرزان و قرمزرنگ، اشتباه وارد کردن رمز را به شما گوشزد کرده باشد. این دقیقا همان روشی است که موشن گرافیک استفاده میکند تا انتقال پیام را به بهتری شکل انجام دهد. نوع بصری موشن گرافیک برای بسیاری از بینندگان جذابیت دارد و برخلاف تصاویر کارتونی که نمیتوان از آنها در کسب و کارها استفاده کرد، روش بسیار بهتری را ارائه میکنند. در حقیقت، در بررسی اینکه موشن گرافیک چیست باید گفت موشن گرافیکها از ایدههای ساده و جذاب کارتونی استفاده میکنند تا آنها را در موضوعاتی با بلوغ بیشتر بکار بگیرند.
سوالی که اینجا مطرح میشود این است که چرا باید به جای استفاده ازاینفوگرافیک ساده و ارزانقیمت، از موشن گرافیکها کمک بگیریم. جواب این سوال بسیار ساده است چراکه وجود سرویسهای مختلف ویدیویی مانند یوتیوب، این نکته دریافت میشود که تمایل مخاطب به دیدن انیمیشنها و فیلمها بیشتر از تصاویر ثابت است. حتی یک بنر متحرک جذابیت بیشتری نسبت به بنرهای ثابت خواهد داشت.
حال که میدانیم موشن گرافیک چیست باید به این نکته اشاره کنیم که تنها با یک موشنگرافیک چندثانیهای میتوانیم کلمات و مفاهیم بسیار دشوار را به سادگی بیان کنیم.
انیمیشن چیست؟
اما سوالی که همیشه مطرح میشود این است که انیمیشن چیست و چه معنایی در موشن گرافیک دارد. در حقیقت، موشن گرافیک، زیر چتر انیمیشن قرار دارد و هر تکنیکی که یک شئ را به حرکت وادار کند، نوعی انیمیشن به شمار میآید. آنچه موشن گرافیک را از سایر انیمیشنها جدا میکند، محتوای ارائه شده در آن است. به طور معمول این نوع از انیمیشنها با حرکت اشیا، متون و سایر عناصر گرافیکی همراه هستند. به بیان سادهتر، متحرکسازی اینفوگرافیکها، نمودارها یا طراحیهای وب، همگی نوعی از انیمیشن هستند که نام موشن گرافیک را برای این نوع انیمیشن در نظر گرفتهاند.
اینکه قصهای روایت شود، عامل اصلی در تعیین تفاوت یک انیمیشن با موشنگرافیک است. علاوه بر این، موشنگرافیکها به طور معمول از شکلها، اشیا و متون مختلف کمک میگیرند. به طور مثال، در تصویر زیر میتوانید نوعی موشنگرافیک را با استفاده از عناصری شکلی و متنی مشاهده کنید.
چه زمانی باید از نام انیمیشن در مقایسه با موشن گرافیک استفاده کنیم؟
بعد از اینکه فهمیدیم موشن گرافیک چیست و تفاوت آن را با انیمیشن درک کردیم میتوان گفت که انیمیشنها را بیشتر برای قصهگویی به کار میبرند. هرکس که یکی از فیلمهای (انیمیشنهای) پیکسار را دیده باشد به خوبی با این موضوع آشنا است که انیمیشن، فضای بسیار مناسبی برای قصهگویی است. این درحالیست که موشن گرافیکها، دادههای آماری را زنده میکنند و برخلاف انیمیشنها که به کاراکتر خود، حیات میبخشند، کاراکاترهای یک موشن گرافیک حیات مشخصی ندارند. البته ناگفته نماند که از موشنگرافیک نیز میتوان برای قصهگویی استفاده کرد که در ادامه متن توضیحات بیشتری راجع به آن بیان میشود.
چرا باید موشن گرافیک را به ویدیوهای خود اضافه کنیم؟
موشن دیزاین یا موشن گرافیک بین دیجیتال مارکترها بسیار رواج دارد اما این سوال مطرح میشود که چرا باید به فیلم های آموزشی یا تبلیغاتی خود، موشن گرافیک اضافه کنیم. بر اساس مطالعات انجام شده، در حدود ۶۶ درصد افراد، فیلمهای آموزشی را نسبت به سایر شکلهای محتوایی ترجیح میدهند. از آنجایی که نمیتوان به راحتی تنها با ارائه فیلمهای آموزشی، کسب و کار را از میان رقبا متمایز کرد، باید به دنبال راهی بود که توجه مخاطب را از سایر ویدیوهای آموزشی به ویدیوهای کسب و کار خود جلب کنیم. به این نکته نیز توجه داشته باشید که ویدیوها در شبکههای اجتماعی مانند اینستاگرام و لینکدین، بدون صدا پخش میشوند و در نتیجه، اگر یک تصویر یا لوگوی متحرک داشته باشید، به احتمال زیاد، مخاطب بر روی محتوای شما صبر میکند و وقت بیشتری را به دیدن آن اختصاص میدهد.
اما جذابیت، تنها دلیل استفاده از موشن گرافیک نیست و همانطور که گفته شد، برای ایجاد ارتباط و انتقال پیامهای دشوار نیز میتوان از آن استفاده کرد. اگر محصول یا خدماتی دارید که ممکن است در ابتدا برای مخاطب هدف، گمراه کننده باشد، اضافه کردن جلوههای ویژه تصویری به ویدیو راه جایگزینی برای معرفی محصولات و خدمات است.
علاوه بر این، استفاده از موشنگرافیک روز به روز با اقبال بیشتری همراه است چراکه تهیه موشن گرافیکها هزینه کمتری نسبت به تولید فیلم دارد و در زمان کوتاهتری نیز به انجام میرسند.
کاربردهای موشن گرافیک چیست و انواع آن کدامند ؟
اگر متن را تا اینجا مطالعه کرده باشید، تا حد قابل قبولی میدانید که موشن گرافیک چیست و چه کاربردهایی دارد، با این وجود، کاربردهای این هنر را میتوان در موارد زیر، دستهبندی و خلاصه کرد. با توجه به این کاربردها به راحتی میتوان با انواع موشن گرافیک نیز آشنا شد چراکه در هریک از این کاربردها میتوان نوع خاصی از موشن گرافیک را به کار برد.
اشتراک گذاری اطلاعات
زمانی که بخواهید پیام یا اطلاعاتی را به مخاطب برسانید، راه سریع و موثر، استفاده از موشن گرافیکها است. به کمک این روش و افزودن صدا و تصاویر مناسب، اشتراکگذاری اطلاعات و پذیرش آن توسط مخاطب به سادگی صورت میگیرد.
عنوان فیلم و سایر عناوین مشابه
اگر بخواهیم بدانیم که موشن گرافیک چیست و چه کاربردهایی دارد باید به یکی از معمولترین کاربردهای آن یعنی تولید عناوین ویدیویی اشاره کرد. با کمی دقت خواهید دید که پیش از آغاز هر فیلم سینمایی، عناوین مختلفی نمایش داده میشوند که همه این موارد به کمک موشن گرافیک امکانپذیر هستند و سبب میشوند بیننده با دقت بیشتری به فیلم نگاه کند.
لوگوی گرافیکی
به جای اینکه لوگوی ثابتی در وبسایت خود داشته باشیم میتوانیم از لوگوهای گرافیکی استفاده کنیم تا علاوه بر جذابیت، سبب شوند تا مخاطب زمان بیشتری را نیز صرف مشاهده محتوای مورد نظر ما کند.
ویدیوهای توصیفی
امروزه بسیاری از افراد ترجیح میدهند اگر کالا یا خدماتی به تولید رسید، برای آشنایی با آن یک فیلم آموزشی را تماشا کنند و به کمک طراحی موشن میتوان این نوع از ویدیوها را تهیه کرد و در فرآیندهای بازاریابی اینترنتی مورد استفاده قرار داد.
آیکونها
زمانیکه میخواهیم بدانیم موشن گرافیک چیست و شروع به بررسی آن میکنیم، آنچه که بیشتر با آن برخورد خواهیم کرد، موشن گرافی به کمک آیکونها است که حتی با نرمافزارهای سادهای مانند پاورپوینت نیز میتوان آنها را پیادهسازی کرد.
پست شبکههای اجتماعی
امروزه وابستگی افراد به شبکههای اجتماعی بسیار بیشتر شده است و آنها برای دریافت اطلاعات، اخبار، دورههای آموزشی یا حتی سرگرمی از این شبکهها بهره میگیرند، تمامی این موارد گفته شده با محتوای متفاوتی در این شبکهها منتشر میشوند و برای جذابیت هرچه بیشتر میتوان از موشن گرافیک بهره برد.
بازاریابی دیجیتال
بازاریابی اینترنتی یا دیجیتال، میدان وسیعی شامل بازاریابی شبکه های اجتماعی ، بازاریابی ایمیلی، بازاریابی موتورهای جستجو و غیره است. تمامی این تکنیکهای بازاریابی میتوانند از موشن گرافیک در تبلیغات خود بهره بگیرند.
مسیر ساخت موشن گرافیک
حال که میدانیم موشن گرافیک چیست و چه کاربردهایی دارد، در ادامه یاد میگیریم که برای ساخت یک موشن گرافیک چه گامهایی را باید طی کنیم.
تهیه سناریو
اولین گام در تهیه فیلمهای آموزشی، تهیه یک سناریو است. برای سناریوی موشنگرافیک باید موارد زیر را تعیین کنید.
- طرح کلی ویدیو: چه پیامها و استدلالهای مهمی در فیلم گنجانده میشوند و به چه ترتیبی ارائه خواهند شد.
- متن گوینده: زمانی را در نظر بگیرید تا گوینده متن با نوشتهای ساختاربندی شده روبرو باشد و بداند که قصد انتقال چه پیامی را دارید.
تهیه استوری برد
به هنگام ساخت فیلمهای آموزشی، داشتن یک استوریبرد بسیار ضروری است. به بیان دیگر، استوریبرد و موشنگرافیک باید به شکلی یکپارچه با یکدیگر در تعامل باشند تا بتوانند به شکلی مناسب، داستان شما را روایت کنند.
برای ساختاستوری برد به راحتی میتوانید از نرم افزار پاور پوینت کمک بگیرید. تنها باید مطمئن شوید که تمامی سکانسها با بیشترین جزئیات عناصر گرافیکی در آن لحاظ شده باشند که از میان آنها میتوان به موارد زیر اشاره کرد.
- هر متن را کلمه کلیدی که باید در لحظات مهم نمایش داده شوند.
- هر آیکون یا تصویری که برای توضیح مفهوم مورد استفاده قرار بگیرد.
- شرح یک انیمیشن به هنگام گذر از حالتی به حالت دیگر
به یاد داشته باشید که این استوریبرد باید نمای مناسبی از نتایج مورد انتظار شما ارائه و شما را در برنامهریزی برای طراحی و محتوا یاری کند.
طراحی تمامی عناصر بصری و خلق یک طرح کلی
در این زمان باید از قوه خلاقیت خود استفاده و المانهایی را طراحی کنید که قرار است در مرحله بعد به انیمیشن تبدیل شوند. برای این کار نیز میتوانید از طراحان گرافیک کمک بگیرید. گرافیستها حتی اگر از قبل، تجربهای در رابطه با موشن گرافیک نداشته باشند اما در پیشرفت پروژه نقش مهمی خواهند داشت. عناصری که باید در این مراحله طراحی کنید در فهرست زیر آورده شدهاند.
- لوگو
- اینفوگرافیک یا نمودار
- محتوای متنی
- شخصیتها
اگر این موشن گرافیک را برای شخص یا شرکت دیگری طراحی میکنید، فرمت خروجی مورد نظر آنها را جویا شوید چراکه در این موارد ممکن است کارکاکترهای طراحی شده یا کل پروژه را برای گروه دیگری ارسال کنید. بنابراین، فرمت فایلهای مورد استفاده باید در هریک از پروژهها یکسان باشد.
کار با انیمیشنها
این بخش از جمله مراحل تخصصی ساخت موشن گرافیک به شمار میآید و در این مرحله است که طراحیهای شما شروع به حرکت میکنند. برای شروع کار بهتر است از طراحیهای ساده کمک بگیرید و متنها و عکسهایی ساده را به فایلهای ویدیویی اضافه کنید.
اضافه کردن موسیقی پسزمینه
به هنگام طراحی یا بعد از آن و زمانی که ساخت موشنگرافیک به اتمام رسید، موسیقی مناسبی را برای ویدیو خود انتخاب کنید یا اینکه در بخشهایی از موشنگرافیک خود، صداهایی را اضافه کنید. به طور مثال، رفت و آمد شخصیتها با صدایی همراه باشد. در ادامه، المانهای صوتی مورد نیاز را بیان میکنیم تا با بکارگیری آنها، فیلم آموزشی شما جلوه بهتری داشته باشد.
صداگذاری: ضبط صدای گوینده باید هماهنگ با نوع موشنگرافیک باشد یعنی اگر ویدیویی با ریتم کند دارید، خوانش متن نیز باید کند باشد و برعکس.
موسیقی پسزمینه: موسیقی انتخابی برای پسزمینه نیز میتواند علاوه بر صدای گوینده، انتقال حسی مناسب را بر عهده داشته باشد.
اگر برای ساخت موشنگرافیک از نرمافزارهایی مثل افترافکت استفاده میکنید، با توجه به سنگین بودن این نرمافزار، ممکن است ویرایش موسیقی در آن قدری دشوار باشد. به همین دلیل این امکان وجود دارد که بعد از تهیه خروجی، موسیقی را در نرمافزارهای دیگری مانند پریمیر یا کمتازیا به آن اضافه کنید.
اضافه کردن زیرنویس
در بسیاری از شبکههای اجتماعی مانند اینستاگرام و لینکدین، ویدیوها به صورت بیصدا پخش میشوند و به همین دلیل، نکته مهمی که در ساخت فیلمهای آموزشی مطرح میشود،اضافه کردن زیر نویس آموزشی است. البته لزومی ندارد که زیرنویس به طور دقیق با گفتههای داخل متن یکسان باشد بلکه اگر مجبور به اضافه کردن زیرنویسهای طولانی باشید، این امکان وجود دارد که با کوتاه کردن جملات، خوانایی زیرنویسها را بهبود بدهید.
تهیه خروجی با فرمت مناسب
گام آخر در ساخت موشن گرافیک این است که خروجی با فرمت مناسب تهیه کنید. در این مرحله میدانید که ویژگیهای یک موشن گرافیک چیست و تمامی طراحیهای شما به یک فایل قابل پخش با حجم و کیفیت مناسب تبدیل خواهد شد. البته پیشتر نیز گفته شد که نوع فرمت خروجی باید پیش از اتمام کار با کارفرما هماهنگ شده باشد.
نرم افزارهای ساخت موشن گرافیک چه هستند؟
حال که میدانیم موشن گرافیک چیست باید با نرمافزارهای طراحی و ساخت آن آشنا شویم. نرمافزارهای مختلفی برای ساخت موشن گرافیک مورد استفاده قرار میگیرند که از میان آنها میتوان به فتوشاپ، ایلاستریتور، افترافکت و «Maya» و «Cinema4D» و «Nuke» اشاره کرد. در ادامه، به توضیح برخی از مهمترین نرمافزارهای ساخت موشن گرافی میپردازیم.
فتوشاپ
اولین نرمافزاری که هر هنرمند حوزه موشن و طراحی گرافیک با آن سر و کار دارد، نرمافزار فتوشاپ است که مدت زمان یادگیری فوتوشاپ بسته به نوع مهارت مورد نیاز ممکن است متفاوت باشد. البته طراحی موشن گرافیک به کمک این نرمافزار قدری دشوار است و تنها میتوان برای موارد زیر از آن کمک گرفت:
- تغییر اندازه عکسهای بزرگ
- برش عکسهای مختلف
- طراحی ترکیب بندی های جذاب به کمک ابزارها و فیلترهای مختلف
در بررسی این موضوع که موشن گرافیک چیست پیشتر گفته شد که تهیه یک استوریبرد از جمله مراحل اصلی به شمار میآید. فتوشاپ به کاربران خود این امکان را میدهد که استوریبرد مورد نظر را طراحی کنند. البته برخی از افراد ترجیح میدهند که این کار را به کمک کاغذ و مداد انجام دهند. اما فتوشاپ میتواند برای اسکچهای سریع و ترکیببندیهای مختلف مورد استفاده قرار بگیرد. مهمترین ویژگی این کار را میتوان سادگی انتقال فایل از محیط این نرمافزار به سایر نرمافزارهای شرکت ادوبی دانست.
ایلاستریتور
نرمافزار دیگری که بسیاری از طراحان موشن از آن استفاده میکنند، «Adobe Illustrator» است که به کمک آن میتوان طراحیهای مختلفی را به صورت «وکتور» (Vector) انجام داد. در حقیقت به کمک تصاویر وکتور، طراحی لوگوهای مختلف و شکلها به سادگی امکانپذیر است و میتوان تا اندازه مورد نیاز آنها را بزرگ یا کوچک کرد. علاوه بر این، تصاویر وکتور را به راحتی میتوان در نرمافزار افترافکت مورد استفاده قرار داد.
افتر افکت
نرمافزار افتر افکت به عنوان ابزار اصلی طراحی و ساخت موشن گرافی شناخته میشود. بعد از اینکه فهمیدیم موشن گرافیک چیست باید با بادگیری نرمافزار افتر افکت، تسلط خود را بر موشن گرافی بیشتر کنیم. AE را نوعی نرمافزار انیمیشنسازی ۲/۵ بعدی (۲.۵D) میشناسند که امکان طراحی و ساخت انیمیشنهای دوبعدی و سهبعدی در آن وجود دارد.
Maya
به کمک نرمافزار «maya»، کاربر این امکان را دارد تا متنهای مختلفی را نیز در طراحیهای خود به کار بگیرد. توانایی پردازش رندرهای سهبعدی و انیمیشنها، این نرمافزار را به یکی از نرمافزارهای پرکاربرد در طراحی موشن گرافی تبدیل کرده است. برای سالها این نرمافزار از جمله برنامههای مهم در کاربردهای گرافیکی به شمار میآمد. البته در سالهای اخیر، نرمافزار «Cinema۴D» به رقیب اصلی آن تبدیل شده است.
Cinema۴D
طراحان موشن گرافیک، استفاده از نرمافزار Cinema۴D را نسبت به نرمافزارهای سهبعدی مانند «Maya» و «۳DS Max» و «Blender» ترجیح میدهند چراکه رابط کاربری مناسبی نسبت به این نرمافزارها دارد. از این نرمافزار به طور ویژه برای مدلسازی، انیمیشن و ایجاد افکتهای مختلف استفاده میشود. در بسیاری از پروژههای سینمایی میتوان ردی از این نرمافزار را پیدا کرد.
Nuke
از افتر افکت و Nuke به سادگی میتوان در پروژههای مشابه استفاده کرد اما طراحی Nuke بویژه برای افراد حرفهای در نظر گرفته شده است و در پروژههای بزرگ، کار کردن با این نرمافزار سادهتر خواهد بود.
آشنایی با انیمیشن در افتر افکت
در آموزشهای قبلی مجله فرادرس و زمانی که با «adobe after effects» آشنا شدیم، پروژههای بسیار سادهای را آموزش دادیم. در این بخش قصد داریم برخی موارد ابتدایی را برای نحوه متحرکسازی یک تصویر بیان کنیم تا به کمک آن، با انیمیشن در افتر افکت آشنا شوید. البته این موارد تنها بخشی از امکانات پیشرفته این نرمافزار به شمار میآیند که برای شروع کار میتوانید از آن کمک بگیرید. در حقیقت، نرمافزار افترافکت در ابتدا نرمافزار پیچیدهای به نظر میرسد اما با یادگیری برخی از مفاهیم آن به سادگی میتوانید انیمیشنهای مختلف کار با فضای سهبعدی را یاد بگیرید.
وارد کردن فایل از فتوشاپ
در این نرمافزار به سادگی این امکان وجود دارد که فایلها را از فتوشاپ به یک «Composition» یا به اصطلاح «Comp» وارد کنید. زمانی که فایلها را از فتوشاپ، وارد یک پروژه در افترافکت کنید، هرکدام از لایهها به طور جداگانه خصوصیات خود را حفظ میکنند. برای این کار نیز باید به کمک ماوس، فایل را بکشید و در داخل «Comp» آن را رها کنید.
استفاده از کیفریمها
زمانی که فایلها در درون Comp قرار میگیرند، آیکونی مثلثشکل کنار هر فایل قرار میگیرد که با کلیک بر روی آن، فهرستی باز خواهد شد. در این فهرست، خصوصیات مختلفی مانند مکان، مقیاس، جرخش و شفافیت را میتوان تغییر داد. از آنجایی که برای انیمیشن، این تغییرات باید در یک بازه زمانی صورت بگیرد، در کنار هریک از خصوصیات، آیکونی همچون یک زمانسنج قرار گرفته است. با کلیک بر روی این آیکون یا تغییر پارامتر مربوط به آن، یک «قاب کلیدی» (Keyframe) یا به اصطلاح کیفریم در تایملاین ایجاد میشود. در تایملاین میتوان کیفریمهای مختلفی را تنظیم کرد و پارامترهای آنرا تغییر داد تا این تغییرات به شکلی پیوسته در تایملاین تغییر کنند و یک صحنه متحرک را نمایش دهند.
تنظیم نقاط چرخش
آشنایی با لایههای «فرزند» (Child) و «والد» (Parent) را باید در ادامه فرآیند یادگیری موشن گرافیک و بررسی اینکه موشن گرافیک چیست برای هماهنگ کردن یک لایه با لایههای دیگر در نظر گرفت. به طور مثال در تصویر زیر، چرخ ماشین میتواند لایه فرزند برای بدنه یک خودرو باشد. در چنین شرایطی، هر بار که خودرو حرکت کند یا بچرخد و اندازه آن تغییر کند، چرخ با این لایه همراهی میکند.
اتصال عناصر مختلف
برای اینکه یک رابطه فرزند-والد ایجاد کنید، در ابتدا باید مطمئن شوید نقاطی که تصویر حول آنها حرکت میکند (Anchor Points) به شکل مناسبی با یکدیگر همراستا شدهاند. زمانی که نقاط مورد نظر را مشخص کردید، لایه «Child» مورد نظر را انتخاب کنید و بر روی آیکون حلزونیشکل در لایه «Parent» کلیک کنید و با کشیدن ماوس به سمت لایه والد مورد نظر و رها کردن، این دو لایه با یکدیگر مرتبط خواهند شد و تغییرات هریک به طور هماهنگ انجام میشود.
متحرک سازی
به کمک «Puppet Tool» در نرمافزار افتر افکت میتوان به تصاویر «رستر» (Rasterize) حرکاتی طبیعی اضافه کرد. به طور مثال، سر و دم یک مار را میتوان به کمک این ابزار، متحرک کرد و این کار به سادگی و با اضافه کردن چند «Pin» امکانپذیر خواهد بود. با اضافه کردن Pin، افکت مربوط به «Puppet» ایجاد میشود.
با کلیک بر روی آیکون مثلثشکل کنار «Mesh» میتوان تغییرات مورد نظر را اعمال کرد یا اینکه به کمک منوی «Deform»، پینهای مختلف اضافه کرد. با کمی آزمون و خطا میتوان به نتیجه دلخواه رسید. زمانی که کار به اتمام رسید. با زدن دکمه «Forward» در تایملاین و با استفاده از خصوصیات «Transform» و تغییر آن برای هر پین، تغییرات مورد نظر اعمال میشوند.
تهیه خروجی
در انتهای کار برای تهیه خروجی کافی است به مسیر «File > Export > Add to render queue» بروید و خروجی مورد نظر خود را تعیین کنید.
بازار کار موشن گرافیک چگونه است؟
بعد از آشنایی به این موضوع که موشن گرافیک چیست به سوال مهم دیگری میرسیم و آن بازار کار موشن گرافیک است. با توجه به گسترش شبکههای اجتماعی و آشنایی افراد و کسب و کارها با بازاریابی دیجیتال، روز به روز به افراد بیشتری برای ساخت تبلیغات اینترنتی نیاز خواهد بود و ساخت موشنگرافیک نیز در این میان جایگاه ویژهای دارد. نکته قابل توجه در رابطه با بازار کار موشن گرافیک این است که میتوان شغلی به صورت «آزاد» (Freelance) انتخاب کرد و با جذب پروژه از مسیرهای مختلف درآمدزایی کرد.
علاوه بر این، شرکتهای تبلیغاتی مختلفی نیز وجود دارند که به دنبال استخدام افرادی هستند تا به تیم تبلیغات خود اضافه کنند. علاوه بر نیاز به کسب مهارتهای مختلف، داشتن یک سیستم قدرتمند در ادامه کار نیز از ملزومات کار موشن گرافیک به شمار میآید چراکه نرمافزارهای مورد نیاز برای این کار، نرمافزارهای قدرتمندی هستند که به کامپیوترهای گرانقیمت نیاز دارند.