۵ اصل مهم در تبلیغات چاپی

۵ اصل مهم در تبلیغات چاپی:

یک تبلیغ خوب اول باید  نظر مخاظب را به خود جلب نماید و مشتری را مشتاق سازد که به دنبال تبلیغ برود و در نهایت همان تبلیغ خوب باعث فروش کالا و سوددهی به شما می شود اما در شروع تبلیغ باید ۵ اصل اساسی رعایت شود که در این اینجا به بررسی  آنها میپردازیم :

طرح تبلیغ

  • طرح تبلیغ شما به ماندد نقاشی تابلویی است که با آن شناخته میشوید در نتیجه باید طرح گرافیکی مناسبی نسبت به شغلتان داشته باشد.
  • از طرح های شلوغ دستفاده نکنید. به خصوص در آگهی های کوچک که جا و فضا، ارزش بیشتری دارد ,استفاده از یک عنصر هنری واحد, بیشترین تاثیر را دارد.
  • خواسته و تقاضای مخاطب را در طرح جای دهید.
  • استفاده از عکس بجای متن تاثیری بیشتری در نظر مخاطب دارد در واقع مستقیما مشتری را به سمت هدف طرح تبلیغی هدایت می کند.
  • استفاده از تصویر محصول در آگهی، معمولاً در فروش آن تاثیر بیشتری دارد.
  • اگر طراح و گرافیست در اختیار ندارید تا بتوانید از صحنه ها، سایه ها و ابزار مناسب استفاده کنید برای ارائه و تهیه یک طرح خوب از کولاژ استفاده کنید، در هر حال ارائه یک کار غیر حرفه ای می تواند به شدت تخریب کننده ی شخصیت حرفه ای شما باشد.

 

 

 

تیتر مناسب و مفید

 

  • تیتر باید توجه و علاقه ی خوانندگان را چون شکارچی، شکار کند.و کنجکاوی را در ذهن مخاطب به وجود بیاورد.
  • ایده و محتوای تیتر یا باید از محصول جدید خبری به مخاطب ارائه دهد و یا تقاضا و حس کنجکاوی او را افزایش دهد.
  • برای جلب توجه مخاطب باید او را در تیتر تحریک کنید. خلاقیت به کار ببرید و حتی می توانید در تیتر با او شوخی کنید!
  • از تیتر به عنوان هشدار و جلب توجه مخاطب استفاده کنید.
  • از تیترهای طولانی استفاده کنید. عنوان های طولانی نسبت به عنوان های کوتاه شانس بیشتری در فروش بهتر کالا دارد. این تیترها می تواند حتی تا ۲۰ کلمه هم باشد.
  • از تیتر دنباله دار یا تیتر دوم استفاده کنید. این تیترها مثل پلی که فکر و علاقه مصرف کننده را به تولید مرتبط می کند، عمل خواهد کرد.

 

شرح و بسط متن در تبلیغ

 

در این مرحله باید به نکات زیر توجه داشت:

 

  • معرفی و حمایت از ویژگی هایی که محصول، مدعی دارا بودن آن هاست.
  • مزایای مثبت محصول خود را به معرض نمایش بگذارید.
  • مدارک و دلایلی برای ویژگی هایی که محصول شما مدعی دارا بودن آن هاست، ارائه بدهید
  • وقتی یک متن مشکل و پیچیده برای ارائه به مخاطب دارید، از طولانی شدن آن هراس نداشته باشید.
  • مدارک و مستندات شما باید متقاعد کننده و به یاد ماندنی باشد.

 

 

 

درخواست از مخاطب برای اقدام

 

  • در این مرحله یا به مخاطب پیشنهاد می شود که رفتاری خاص- در جهت هدف آگهی- از خود بروز دهد، یا خلاصه ای از ایده و فکر مورد قبول آگهی دهنده، ارائه می گردد.
  • برخی از رفتارها غیر مستقیم یا ذهنی هستند، مثل پذیرش یک ایده یا نگرش نسبت به موسسه یا گروهی خاص.
  • اکثر تبلیغات بازرگانی به گونه ای طراحی می شود که خواننده را وادار به بروز یک رفتار خاص می کند؛ مثلاٌ به فروشگاه های خاصی بروند و از میان قفسه های سوپرمارکت، کالایی را که علامت و نشان تجاری خاصی دارد انتخاب کنند و یا آن که برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ی کالا یا خدمتی، با نشانی یا شماره تلفنی که مشخص شده است تماس بگیرند یا مواردی نظیر آن.
  • ایده نهایی باید شامل همه اطلاعات لازم برای خوانندگان باشد تا دست به کار شوند. مثل مشخصات فروشگاه، ساعت کار، تاریخ و غیره.
  • هنگامی که انجام رفتاری را القا یا درخواست می کنید، باید انگیزه و محرکی هم برای آن ارائه دهید؛ مثلاٌ یک محدودیت زمانی قائل شوید یا جایزه ای برای آن کار و رفتار خاص تعیین کنید یا قیمت استثنایی برای آن مورد خاص اعلام کنید.
  • برای آن که شخص را به انجام رفتار مورد نظر خود وادارید، باید از خواسته ها و نیازهای عقلانی و احساسی مخاطب- هردو- استفاده کنید.
  • هرگز مطلب را با یک القای ضعیف به پایان نبرید.

 

مشخصات تجاری

 

  • نام تجاری، نشانی، تلفن، ساعت کار و دستورالعمل های استفاده از کالا را ارائه دهید.
  • از علامت تجاری موسسه استفاده کنید.
  • از به کار بردن نام تجاری کالا به عنوان تیتر یا به عنوان بخش اصلی و مسلط طرح، خودداری کنید

دیدگاه شما:

نوشته های مرتبط

۲۴

اردیبهشت
هوش مصنوعی

معرفی بهترین ابزار هوش مصنوعی

ابزار هوش مصنوعی (Artificial Intelligence) به دسته‌ای از تکنولوژی‌ها گفته می‌شود که به کامپیوترها اجازه می‌دهد تا به صورت خودکار، هوشمندانه و بدون نیاز به دخالت انسان، مسائل را حل کنند و تصمیم‌هایی بگیرند. در این روش، کامپیوتر با استفاده […]

http://platinco.ir/tag/python/

۱۴

اردیبهشت
پایتون

آموزش کتابخانه pygame

انواع روش های ساخت بازی با پایتون Python یکی از زبان‌های محبوب برای توسعه بازی است و به دلیل سادگی و قابلیت استفاده آن، توسعه دهندگان بازی‌های زیادی از آن استفاده می‌کنند. در ادامه، انواع روش‌های ساخت بازی با پایتون[…]

۱۰

فروردین
تجارت, دنیای فضای مجازی, راهکارهای تجاری

دلیل مهاجرت استار تاپ ها

آمار مهاجرت در گروه‌های دانشجویان و فارغ‌التحصیلان،‌ اساتید، محققان و پژوهشگران، پزشکان و پرستاران و فعالان حوزه کسب‌و‌کارهای نوپا (استارتاپ‌ها) چگونه است؟ بیشترین میل بازگشت به کشور بعد از مهاجرت در میان فعالان استارتاپی کشورمان است. از تبدیل شدن موضوع[…]