آشنایی با مفهوم PHP Standard Recommendation

PHP-FIG که از کلمات PHP Framework Interop Group برگرفته شده است ، سازمانی عام‌المنفعه می باشدکه هدف اصلی‌ آن استانداردسازی پروژه‌های نوشته‌شده با زبان php از طریق ایجاد یکسری اصول و قوانین است.

این گروه توسط جمعی در حدود ۵ نفر از توسعه‌دهندگان فریمورک‌های php در سال ۲۰۰۹ شکل گرفت و به مرور افراد بیشتری به هستهٔ اولیهٔ گروه محلق گردید و این در حالی است که فضا برای مشارکت کلیهٔ علاقه‌مندان باز می باشد.

PHP Standard Recommendation یا به اختصار PSR حاوی ده‌ها استاندارد برای توسعهٔ نرم‌افزار با زبان php می باشد که استاندارد چهارم تحت عنوان PSR-4: Autoloader مرتبط با مقولهٔ Autoloading است که در ادامه این مقاله شرکت پلاتین می خواهد آن را بررسی کند.

آشنایی با PSR-4: Autoloader

این استاندارد هر آنچه در مورد مقولهٔ Autoloading در پروژه‌های php نیاز است را شامل می‌ شود که از آن جمله می‌توان به نحوهٔ نام‌گذاری فایل‌ها و … اشاره کرد. در ادامه، ابتدا دو مثال از این استاندارد خواهیم زد سپس به توضیح شیوهٔ نام‌گذاری آن‌ها می‌پردازیم:

 

 

به طور کلی، قانونی که به منظور شیوهٔ نام‌گذاری کلاس‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد ، به صورت زیر است:

\<NamespaceName>(\<SubNamespaceNames>)*\<ClassName>

Vendor Namespace که در بالا در قالب NamespaceName نمایش داده شده است می‌باید به نوعی دربرگیرندهٔ سازنده، نام پروژه یا دولوپر کلاس مذکور باشد به طوری که مثلاً در Symfony\Core\Request\ نام Symfony به سازندهٔ کلاس مذکور اشاره دارد. در ارتباط با SubNamespaceNames باید گفت که به هر تعداد که بخواهیم می‌توانیم زیرشاخه داشت که در مثال فوق‌ Core به عنوان زیرشاخهٔ Symfony محسوب می‌ شود و در نهایت به ClassName می‌رسیم که در این مثال Request است.

بر اساس این استاندارد، کلیهٔ کلاس‌ها می‌باید به پسوند php. ختم شوند مضاف بر اینکه به صورت PascalCase نوشته شوند؛ به عبارتی، حرف اول نام کلاس به صورت بزرگ نوشته شده سپس چنانچه نام کلاس از چند کلمه تشکیل شده بود، حرف اول سایر کلمات نیز به شکل بزرگ نوشته شوند (به طور مثال، می‌توان نام فرضی FileHandler را مد نظر قرار داد که در آن حرف اول کلمات File و Handler به صورت بزرگ نوشته شده‌اند.)

 

دیدگاه شما:

نوشته های مرتبط

تکنولوژی های استفاده شده در netflix | Netflix TechStack

۱۴

آذر
react, SWIFT, The best startup, اخبار, استارت اپ, بازاریابی, بازاریابی محتوا, تجارت, تحقیقات بازار, جاوا اسکریپت, طراحی اپلیکیشن

تکنولوژی های استفاده شده در netflix | Netflix TechStack

در این مقاله قصد داریم تکنولوژی های مورد استفاده در Netflix رو براتون شهر بدیم . پس ادامه مطلب رو دنبال کنید 🙂 Tech stack یا پشته فناوری به مجموعه‌ای از فناوری‌ها، زبان‌ها، ابزارها و سرویس‌هایی اشاره دارد که در […]

۲۴

اردیبهشت
هوش مصنوعی

معرفی بهترین ابزار هوش مصنوعی

ابزار هوش مصنوعی (Artificial Intelligence) به دسته‌ای از تکنولوژی‌ها گفته می‌شود که به کامپیوترها اجازه می‌دهد تا به صورت خودکار، هوشمندانه و بدون نیاز به دخالت انسان، مسائل را حل کنند و تصمیم‌هایی بگیرند. در این روش، کامپیوتر با استفاده[…]

http://platinco.ir/tag/python/

۱۴

اردیبهشت
پایتون

آموزش کتابخانه pygame

انواع روش های ساخت بازی با پایتون Python یکی از زبان‌های محبوب برای توسعه بازی است و به دلیل سادگی و قابلیت استفاده آن، توسعه دهندگان بازی‌های زیادی از آن استفاده می‌کنند. در ادامه، انواع روش‌های ساخت بازی با پایتون[…]