این شبکه اجتماعی پرمخاطب و محبوب که در مدت خیلی کمی توانست رقبای خودش را پشت سر بگذارد؛ خیلی حائز اهمیت است. رسانهای که بی شک این روزها همه صاحبان کسب و کار تولیدی، بازرگانی و خدماتی در هر سطحی از آن برای فروش محصولات و معرفی خدمات خودشان استفاده میکنند. اگر شما هم قصد رقابت آنلاین را دارید؛ یا اهداف تجاری خاص را همانند برندسازی در اینستاگرام را دنبال میکنید.
اما برای برندسازی در اینستاگرام باید سه مرحله اساسی را طی کنید:
- نوع محصول و خدمات خود را دقیقا مشخص کنید.
- ارزش آفرینی یا ارزش افزوده شما نسبت به رقبا که با دقت باید روی آن تمرکز نمایید.
- پرسونای مخاطبتان را کامل تشریح کنید.(به عنوان مثال در کدام رسانه و مدیا مشتری شما حضور پر رنگی دارند، ابزارهای مورد نیاز آن رسانه چه چیزهایی هستند. مشتریان بالقوه شما چگونه تصمیم میگیرند. این محصول شما برای کدام دسته از مشتریان در منطقه جغرافیایی مناسب هست. دقیقا موارد برجسته در مخاطبان را باید شناسایی نمایید.)
اما چرا باید برندسازی در اینستاگرام را شروع کنیم؟
همانطور که میدانید زمانی بود که هر کسی با هر سطح توان علمی و مالی میتوانست تولید کند؛ قادر به فروش محصول بود. در مرحله بعدی گفتند که حالا که تولیدکنندههای زیادی دارند؛ یک محصول را تولید میکنند؛ هر کسب و کاری که بتواند توزیع داخلی و خارجی مناسبی را انجام دهید میتواند فروش خوبی داشته باشد. در مرحله سوم باز برای اینکه بتوانند فروش خوبی ایجاد کنند؛ نیازمند تبلیغات گسترده برای محصولهای خودشان بودند.
در مرحله چهارم که خیلی از کسب و کارها در این مرحله قرار دارند؛ همان بحث برندسازی است. مصرفکنندگان محصولی را خریداری میکند که برند باشد؛ که متاسفانه در اینجا خیلی عملکرد خوبی نداشتیم. برای همین خواستم قبل از اینکه شما به بحث برندینگ در اینستاگرام بپردازید از آن مطلع شوید. برند اینستاگرام موضوعی است که میتواند هزینههای برندسازی و سرعت محبوبیت آن را همانند یک کاتالیزور کسب و کار افزایش دهد.
پس لازم است که با نگاهی عمیقتر و متفاوتتر آن را واشکافی کنیم. چرا که تا مدیا و رسانهای را درست انتخاب نکنیم؛ مسلما نتایجی که به دست میآوریم غالبا زیاد مشهود نخواهند بود. در حالی که اگر این مسیر را هر مدیر و صاحب کسب و کاری در حال حاضر به درستی انجام دهد؛ مطمئنا میتواند در بازار هدف انتظار سهم بیشتری را داشته باشد. پس دلیل اصلی برندینگ در اینستاگرام، در حقیقت به دلیل رقابت شدیدی است که باید به آن اهمیت دهید.
اما هدف از همه اینها برقراری ارتباط با انسان هست. یعنی اگر شما بتوانید روابط خوبی را بتوانید با مشتریانتان برقرار کنید. به همان اندازه موفقیتتان تضمین خواهد شد.
اما نکات دیگری که خیلی در سال ۲۰۲۰ باید در برندینگ اینستاگرام خیلی به آن توجه نمایید:
- مطالعه علمی و کسب اطلاعات از تبلیغات که خودش چندین مرحله است.
- آن رسانه و مدیا را در چه بازه زمانی باید اجرا کرد.(یعنی نقطه اوج حضور در زمان و مکان دیجیتالی و فیزیکی)
- بحث استفاده از کمپین تبلیغاتی یعنی استفاده همزمان از چندین رسانه اهمیت پیدا کرده است.
- هر کدام از مدیاها باید بر اساس ایدهپردازی که انجام میشود، محتوای متناسب خودشان را باید داشته باشند.
- نوع Call to action و اقدام مشتریان بالقوه در برندینگ متفاوت با فروش محصول و خدمت است.
- تا چه اندازه مخاطب با درون محتوایی تبلیغات ارتباط میگیرد. هدف کمپین تبلیغاتی را درک میکند.
- حتما پایگاه اصلی خودتان را در تلاطم رویدادهای مختلف به صورت مستقل از هر ابزاری، تحت مرکزیت سایت و اپلیکیشن قرار دهید.
- صداقت در گفتار و عمل خیلی جدی بگیرید.
- سبک خاص ارتباطی با مخاطبان که با آن عبارت قلاب به ذهن مشتری بزنید.
- تا آنجا که ممکن است به مشتری کمک کنید سریعتر به نتیجه برسد.
آیا بعد از برندسازی مرحله دیگری هم باید طی کنیم؟
اما بعد از برندسازی که باید کسب و کارهایی که از آن عبور کردند؛ در حال حاضر باید انجام دهند. خلق ارزش افزدوه و پذیرش مسئولیت اجتماعی است که باید مورد توجه مدیران کسب و کارها قرار گیرد. بنابراین پایه اصلی ماندگاری در ذهن مخاطب باید اشاعه باور و ارزشی باشد که میتوانند خیلی از افراد را همیشه پیرو شما نماید. بنابراین در مارکتینگ و برندینگ خیلی موضوع برجسته و متمایزی است. اما نوع دیگری که برخی از برندها پا را فراتر از آن گذاشتند، در کنار جلب رضایت مشتریان، مشعوف ساختن مخاطبان را در دستور کار خود قرار دادند.
چگونه در اینستاگرام برندسازی کنیم؟
همان طور که میدانید اینستاگرام بر پایه عکس و ویدیو یعنی دید بصری ارایه شد. تصویر برند شما در شبکههای اجتماعی در حال حاضر از اهمیت ویژهای برخوردار است. کاربران تعاملی این شبکهها بیشتر تمایل به عمل دارند.
برای دستیابی به برندسازی در اینستاگرام حتما این ۴ مرحله را به درستی پیادهسازی نمایید:
- تصویر و دید بصری همراه با سبک پایدار ایجاد نمایید.
- رنگ سازمانی خودتان را از همان قدم اول تعیین و همیشه از آن در پستهای خود استفاده نمایید.
- در صورت استفاده از فیلترهای اینستاگرام حتما در پستهای بعدی هم از مشابه ان استفاده نمایید.
- با انتخاب تصاویری گویا با متنها آن را پر نکنید.
هویت بصری برند در اینستاگرام باید توسط مخاطبانتان سریع قابل شناسایی باشد. حتما پیج برندهای مطرح دنیا را دنبال کنید، ببیند که چگونه برای متمایز دیده شدن پستهای خود را ماهرانه منتشر میکنند. درس گرفتن از برندهای بزرگ را همیشه مد نظر داشته باشید.
Nike با اسلوگان مختص خودش “فقط انجامش بده ( Just Do It )” همیشه در تمامی پستها به دنبال تصویرسازی مشخص از برند خودش است. از این رو همیشه با به نمایش گذاشتن قهرمانان ورزشی سعی در تبیین همین هویت بصری برند خودش در اینستاگرام هست. یعنی مخاطبان تنها با دیدن هر پست کاملا متوجه نایک میشوند. پس ما هم برای برنسازی با اینستاگرام نیاز به ساخت هویت مختص برند خود هستیم در هر مقیاسی که کسب و کارمان باشد. ببینید چگونه بدون تاکید بر لوگوی خودش، قهرمانان ورزشی را خیلی حرفهای معرفی میکند.
ایجاد محتوای هدفمند همراه با خلاقیت میتواند بیش از پیش محصولات شما را به تاپترینهای بازار کار خودتان تبدیل نماید. البته در شروع برندسازی در اینستاگرام برای هویت بصری برند تولید محتوا نیاز به زمان بیشتر خواهد داشت. اما به مرور زمان شما میتوانید به راحتی از دانش قبلی و تجربیات خود در اشتراکگذاری پستهای متفاوت در اینستاگرام بهره ببرید. یعنی با تعیین و شناخت استراتژی تولید محتوای خود و تلفیق آن با خلاقیت پستهای شما هم متفاوت دیده خواهد شد.
بحث تولید محتوا توسط مخاطب به صورت پست، کامنت و لایک هم موضوعی است که باید در برداشت آنها از هویت بصری برند را به شما برمیگرداند. با برگزاری کمپینهای اینستاگرامی میتوانید شعار خودتان را به سر زبانها بیاندازید. از مشتریان خود بخواهید که در مورد برندتان صحبت کنند. شما با ترکیب تصاویر و پستهای ارسالی مشتریان و تلفیق آنها با مواردی که بیان شد، پستهای خلاقانهای را به نمایش بگذارید.
برای برندسازی در اینستاگرام حتما از کمک متخصصان غافل نشوید.
در حال حاضر افراد ماهر و فعالی در این زمینه فعالیت میکنند که نشان از اهمیت برندسازی در اینستاگرام دارد. اگر به اندازه کافی در شروع، نمیتوانید همانند برندهای مطرح عمل کنید، از مشاوره و خدمات متخصصین استفاده نمایید. چون عکاسی و توصیرسازی برای برند خیلی مهم است که شما باید به آن بیشتر توجه نمایید. میزان رقابت در یک حوزه و استقبال مخاطبان در حال حاضر نشان از اهمیت برندینگ اینستاگرام دارد.
پس ما حتی در کسب و کارهای کوچک باید تلاش نماییم، از افراد فعال در این حوزه، عکاسها و تصویرسازها کمک بگیریم. برای تبدیل مخاطبان به مشتریان برند شما نیاز به مهارت و خلاقیت بیشتری دارید. پس بهتر است انجام آن را به افرادی بسپارید که توانایی انجام این کار را دارند. پس به برندسازی در اینستاگرام به چشم سرمایهگذاری ببینید.
برای برندسازی حتما باید مراحل زیر را از گام اول تا آخر پیادهسازی کنید:
۱- تعیین اهداف تجاری در اینستاگرام
همان طور که میدانید اگر ما با اهداف معین و مشخصی برای طی کردن مسیر از قبل مشخص نماییم. مسلما از اتلاف وقت، انرژی، سرمایه انسانی، منابع مالی و فرصتها جلوگیری خواهیم کرد. پس قبل از اینکه حتی یک پست در اینستاگرام تجاری خودتان به اشتراک بگذارید. یعنی دلایل خود را از تعیین اهداف و فعالیت در شبکه اجتماعی اینستاگرام را حتما برای خودتان تعیین نمایید.
- آیا هدف شما افزایش فروش در اینستاگرام است؟
- آیا هدف شما برندسازی در اینستاگرام هست؟
- دقیقا چه چیزی را با حضور در اینستاگرام میخواهید به دست آورید؟
- آیا صرفا میخواهید یک تریبون اطلاع رسانی برای مخاطبانتان باشد؟
- آیا به دنبال افزایش مشتریان کسب و کار خود هستید؟
- آیا میخواهید با مشتریان فعلی فقط برای تعامل استفاده نمایید؟
- آیا میخواهید ترافیک وبسایت خود را افزایش دهید؟
- آیا می خواهید میزان تماس تلفنی خودتان را افزایش دهید؟
- آیا میخواهید بن تخفیف و فروش ویژه برگزار کنید؟
- آیا می خواهید نفوذ و تاثیر خود را در رسانه های اجتماعی بالا ببرید؟
- آیا میخواهید بازخورد مشتریان خود را نسبت به محصول و خدمتتان را دریافت کنید؟
- آیا میخواهید نیاز مخاطبان و مشتریان خود را بهتر درک نمایید؟
۲– سبکی متفاوت و متناسب با شخصیت و برندتان ایجاد نمایید.
برای موفقیت در برندسازی با اینستاگرام، حتما باید ساختار محتوایی ایجاد نمایید؛ که در شروع فقط به معرفی کسب و کار، محصول و خدمتتان بیانجامد. سبکی متفاوت که با مشاهده آن تشخیص داد که این نوع پست مربوط به کدام برند است. داشتن رویکرد مختص کسب و کار خودتان به شما کمک میکند که بیشتر دیده شوید. نباید به صورت پراکنده و برای همه مخاطبان اینستاگرام تولید محتوا نمایید. با شناخت و بررسی پرسونای مخاطب به صورت دقیق تولید محتوا را در یک راستای مشخص هدایت نمایید.
از گیمیفیکیشن، مسابقه، معرفی بزرگان حوزه، بازار خودتان و… تولید محتوا نمایید. این به شما کمک میکند که در میان رقبا بهتر به چشم بیایید. برای یافتن ایده مناسب و سبک مختص برند خودتان حتما از پیجهای ایرانی و خارجی استفاده نمایید. داشتن سبکی خاص با رویکردی مشخص دقیقا در تصویرسازی هویت برند شما بینهایت تاثیرگذار است.
۳– الگوی مختص کسب و کار خودتان را اشاعه دهید
در نوع شروع صحبت، مخاطب قرار دادن فالوورها، در نحوه بیان موضوعات و به پایان رساندن آن، گرافیگ، لوگو و هر تمی به شما کمک میکند تا الگوی مختص کسب و کار خودتان را همراه با شعار کسب و کارتان به صورتی بین دنبال کنندگان خود رواج دهید. فیلمهای طنز مختلفی را که ساختار مستقل و متفاوتی داشتند همیشه به یاد میمانند مثل شبهای برره که نوع گویش مختص خود را داشت.
پس شما هم باید به جزییات برند سازی در اینستاگرام اهمیت خاصی بدهید. برای کشف مزیتهای خودتان از رنگ های سازمانی، اسلوگان و شعار تبلیغاتی میتوانید از افراد متخص در این حوزه ها کمک بگیرید. مخاطبان به مرور این سبک شما را درک و هر زمان پستی از برندتان مشاهده کنند سریع همان کارکترهای ثابت به انها کمک خواهد کرد تا محصول و سرویس شما را به خاطر بیاورند. لذا به اندازه کافی برای ریدیزاین لوگو و تم و حتی شعار کسب و کارتان وقت بگذارید.
۴- تولید محتوای با کیفیت با هدف برندسازی در اینستاگرام
یکی از رموز موفقیت کسب و کارها در اینستاگرام، داشتن برنامه محتوایی هست. به صورت منظم و مستمر هر روز حداقل یک پست را به اشتراک بگذارید. در شروع هدف بیشتر شناساندن خدمات و محصولات شما است. پس پستهای ویدیویی و تصویری با کیفیتی را برای مخاطبانتان تولید نمایید.
۵- با مخاطبان خود در ارتباط باشید.
لایو در حقیقت یکی از ابزارهای بسیار عالی در برندینگ اینستاگرامی است که به شما و کسب و کارتان بیش ار هر تریبونی کمک خواهد کرد. در برندسازی یکی از معیارهای شکلگیری شخصیت برند این است که ما با مخاطبان ارتباط رو در رویی ایجاد نماییم. در این حالت شما فرصت انتقال پیام برند را در پکیجی شکیل و زیبا به همراهان خود خواهید داشت.
الان در حال حاضر باید به این موضوع اهمیت ویژهای قایل شوید. چرا که افراد خیلی دوست دارند؛ که به یک گروه بپیوندند؛ عضوی از یک جامعه کوچک با باورهای مشترک شوند. پس برای ترویج برندتان هم شده حتما توصیه میکنم تبلیغ در سایر پیجهای پر مخاطب را غنیمت بشمارید.
در کنار این رباتها را برای افزایش مخاطبانتان توصیه نمیکنم؛ اما به جای آن از شاخت تیزرها و موشن گرافیک به هیچ وجه غافل نشوید. هر چقدر بتوانید با زبانی ساده و هدفمند در تبیین شعار و پیام خود برند را معرفی نمایید. به همان اندازه مخاطبان شما را بیشتر همراهی میکنند.
۶– هشتگگذاری حرفهای را فراموش نکنید!
هشتگ میتواند تاثیر زیادی در جذب فالوور و برندینگ کسب و کار شما داشته باشد. در یک پست شما میتوانید از ۳۰ تا ۶۰ هشتگ هم استفاده نمایید. اما بهترین نوع هشتگگذاری که توصیه میکنیم بین ۵ تا ۸ هشتگ هست.
یکی از این هشتگها میتواند به برند، اسلوگان و کمپین شما در یک پست اختصاص یابد. حتما هشتگ اختصاصی برند خودتان را از همان ابتدای شروع فعالیت در اینستاگرام ایجاد نمایید. چرا که باعث متمایز دیده شدن برند تجاری و شخصی شما خواهد شد.
البته شما میتوانید با خلاقیت بیشتر برای هر پست در هفته جمعا ۷ هشتگ اختصاصی ایجاد نمایید، که با توجه به محتوای پست از آن استفاده کنید. حتما این هشتگهای اختصاصی برندتان را فالو کنید، ببینید که تا چه اندازه افراد در اشتراکگذاری پستها استفاده مینمایند. حتما در بایو هم پیج اینستاگرام هم به این هشتگ اختصاصی اصلی اشاره نمایید، تا افراد با آن نشان شناخته شوند.
البته باید یک هدف آرمانی برای برند داشته باشید که بتواند پیروانی وفادار را برای شما ایجاد نماید. حتما پستهای که از هشتگهای محبوب در یک بازه یا کل سال را بگردید و از آنها در زیر پستهای خود استفاده نمایید. حتما همیشه در هشتگگذاری ارتباط معنایی را فراتموش نکنید. شاید الگوریتم اینستاگرام ارتباط معنایی در فارسی را به خوبی تشخیص ندهد.
ولی حتما شما این ارتباط بین هشتگ و محتوای پست را کاملا رعایت کنید. چرا که شما صاحب یک بیزینس و کسب و کار هستید. هر چقدر به نکات ریزی که در برندسازی اینستاگرام اشاره نمودم؛ را با دقت بیشتری اجرایی نمایید به همان اندازه مخاطبان واقعی کسب و کار خود را جذب خواهید نمود.
حتما در استفاده از رباتها به جای معرفی پیجهای معروف از هشتگها استفاده نمایید. شروع به فالوی این نوع پستها نمایید. حتما به دنبال پستهایی بگردید که با سبک و زبان برند شما همخوانی داشته باشند. حتما کسب و کارهایی که با شما بازار مشترکی را دارند حتما شناسایی کنید.
با جلب توجه آنها سعی کنید همدیگر را معرفی نمایید و به صورت دایمی یک پست را به آنها اختصاص دهید. که اصطلاحا به این کار شات اوت کردن هم گفته میشود.
۷- ایجاد حس خوب برند با درگیر کردن حس مخاطبان
از رویدادهای خاصی که در یک زمان خاص به نفع عموم برگزار میشود همیشه حمایت نمایید. برای ساخت چهره یک برند در حال حاضر باید به معیارهای زیادی توجه نمایید. در عین حال مشتریان و مخاطبانتان را با اشتراک پستهای الهام بخش بدون هدف فروش یا برندینگ را در هر هفته منتشر نمایید.
اگر مخاطب شما عموم بازدیدکنندگان هستند، حتما از قدرت پستهای سرگرم کننده غافل نشوید. در خیلی از موارد شما بیشتر به خلاقیت نیاز دارید تا بودجههای هنگفت تبلیغاتی در اینستاگرام. شما نباید از قدرت ایجاد حس خوب و ارتباط خوب با خودشان غافل نشوید.
یعنی بعد از شنیدن پیامهای برند شما حس خوبی به آنها دست بدهد. کپیرایتینگ به نظرم یکی از موضوعاتی است که باید در به اشتراکگذاری پستها حرفهای آن رعایت کنید. یا از مشاوران تبلیغاتی و محتواسازی برند استفاده نمایید. یا در این خصوص دورههایی که برگزار میشود حتما شرکت نمایید.
در واقع برای برندسازی موفق لازم است محتوای جذابی بنویسید. ترفیع برند و پاسخگویی در شبکه اجتماعی در مسیری که شما تدوین میکنید، در ذهن مخاطبان تصویر گویایی را میسازد. استفاده از اینفلوئنسر ها را فراموش نکنید مخصوصا اگر بتواند بدون اشاره مستقیم کلیپی را در راستای هدف برندتان ارایه نماید؛ بالطبع تاثیر زیادی را روی ترغیب دنبال کنندگانش خواهد گذاشت.
مبلغی را به این افراد میپردازید، تا از برند تجاری و شخصی شما حمایت نمایند. این روش راهکار خوبی برای دسترسی سریع به حجم بالایی از مخاطبان است.
۸- استفاده از رسانههای چاپی و مجلهها
شما همچنان میتوانید از رسانههای چاپی یا مجلههای مرتبط هم استفاده نمایید. بهترین روش برای این آیتمها استفاده از QR کد هستش مثل کارت ویزیتهای مربعی شکل تاثیر زیادی دارد. همیشه برای اینکه از همه رسانهها و مدیاها به طور ملموسی استفاده نمایید؛ باید از حضور در آنها غافل نشوید.
مثلا اگر در نمایشگاه تجاری داخلی و خارجی شرکت میکنید؛ حتما بیزینس کارت خودتان را به مخاطبان احتمالی بدهید، تا با استفاده از کیو آر کد خیلی سریع به پیج شما دسترسی داشته باشند. لزوم استفاده خلاقانه از ابزارهای مختلف و تلفیق انها با ابزارهای آنلاین در روند گسترش کسب و کار شما میتواند خیلی تاثیرگذار باشد.
پس با نگاهی دقیق و تعریف پرسونای مخاطب ولقعی مطمئنا ایدههایی زیادی را کشف نمایید. شما با هدف قرار دادن رسانههایی که مخاطب شما احتمال حضور بیشتری در آنها داشته باشد، را میتوانید به مخاطبان واقعی محصول و خدمتتان دسترسی داشته باشید.
۹– بایو حرفهای داشته باشید.
در اینستاگرام شما تنها یک لینک را میتوانید قرار دهید. پس این فرصت را نباید از دست بدهید، حتما لینک صفحه فرودی از سایت را قرار بدهید که توضیحات مفید و حتی تیزر تبلیغاتی مناسبی از فرآیند فعالیت برند تجاری و شخصی شما به نمایش بگذارد.
در بایو حتما به نامهای اختصاصی محصول و خدمت که در هشتگها هم گفته شد استفاده نمایید. در یک جمله تاثیرگذار حتما کسب و کار خود را با محصول پرفروشتان ترکیب نمایید. افراد رو ترغیب کنید که برای دریافت کاتالوگ، تخفیف به این لینک مراجعه نمایند.
شما در زیر هر پست میتوانید لینک محتواهایی که در وبسایت منتشر میکنید را قرار دهید. اما این لینکها قابلیت کلیک خوری را ندارند، مخاطب باید آن را کپی و در مرورگر خود وارد نماید.
۱۰- از تست و امتحان ایدههای خلاقانه برای برندسازی در اینستاگرام نترسید!
به مرور زمان ابزارهای سنجشی زیادی همراه با پیشرفت اینستاگرام افزوده میشود. یعنی شما میتوانید نرخ تبدیل و فعالیت دنبالکنندگان را به شما نشان میدهد. اما شما در خیلی از موارد دست به تست و امتحان ایدههایی که به ذهنتان میرسد، نمیزنید.چون بازاریابی در اینستاگرام انعطافپذیر است.
یعنی شما ممکن نیست ایدهای که یک برند دیگر در هر جایی از دنیا اجرایی کند برای شما هم به همان اندازه تاثیرگذار باشد. در نتیجه به دنبال راهها ثابت و اجرا شده از قبل نگردید.یعنی این تلاش بیهودهای خواهد بود که شما دنبال رو برندهای دیگری در این حوزه باشید.
چون برند چیزی شبیه به شخصیت انسانها است. افرادی به رهبری موفق تبدیل میشوند که بتواند ویژگیها و عادتها متمایزی را ایجاد نمایند.ببنید حتی تمام دورههای برندینگ و مارکتینگ و کتابهای این حوزه را کامل مطالعه نمایید. اما تا زمانی که هیچ اقدامی را در راستای عملکرد بازاریابی اینترنتی خود انجام ندهید.
مسلما هیچ نتایجی را کسب نخواهید کرد. در شروع برندسازی شما اجازه تست و حتی اشتباه کردن را دارید اما به محض اینکه افراد زیادی با برند و کسب و کارتان آشنا میشوند، نمیتوانید ریسک کنید.شما میتوانید با برنامهریزی قبل از موعد کمپین در مقیاس زمانی کوتاه برازخورد افراد و رسانههای مختلف را بسنجید.
All Comments:
Você tem um fabuloso blog de graças. Emmalynn Gunther Patsis
I am really loving the theme/design of your site. Do you ever run into any web browser compatibility issues? A small number of my blog visitors have complained about my website not working correctly in Explorer but looks great in Chrome. Do you have any tips to help fix this issue?|
please send your site url !
Thanks for finally writing about > blog_title < Liked it!|
I’d like to find out more? I’d love to find out some additional information.|
Hey very interesting blog!|
Incredible story there. What happened after? Good luck!|
Thanks very nice blog!|
Hello, all is going sound here and ofcourse every one is sharing facts, that’s genuinely fine, keep up writing.|
Terrific article! This is the kind of info that are supposed to be shared across the internet. Disgrace on Google for now not positioning this put up upper! Come on over and visit my site . Thank you =)|
Hey There. I found your blog using msn. This is an extremely well written article. I’ll be sure to bookmark it and return to read more of your useful information. Thanks for the post. I’ll certainly return.|
Hey I know this is off topic but I was wondering if you knew of any widgets I could add to my blog that automatically tweet my newest twitter updates. I’ve been looking for a plug-in like this for quite some time and was hoping maybe you would have some experience with something like this. Please let me know if you run into anything. I truly enjoy reading your blog and I look forward to your new updates.|
Ekonomi Haberleri Fed Lideri Powell’dan varlık alımı iletisi – Tüm gözler ondaydı! ABD Merkez Bankası (Fed) Lideri Jerome Powell, ABD iktisadının Fed’in salgın devrindeki acil durum dayanak alımlarını azaltması doğrultusunda ilerleme kaydettiğini belirterek, mevcut yüksek enflasyonun büyük ihtimalle süreksiz olduğu görüşünü savundu ve rastgele bir siyaset değişikliğinin zamanlaması konusunda sinyal vermedi. Powell, Jackson Hole konferansında yaptığı konuşmada, Fed’in ekonomiyi tam istihdama geri kavuşturma çabası mühletince sabırlı olmaya devam edeceğinin sinyalini vererek, bu müddet boyunca “geçici” enflasyon artışlar ve beklenenin altında istihdam büyümesine karşı adım atmaktan kaçınmak istediğini yineledi. Fed’in ayda 120 milyar dolarlık varlık alımlarını azaltma kararı hususundaysa Powell, Fed’in Temmuz’daki para siyaseti toplantısından sonraki haftalarda yaklaşık bir milyon istihdamın oluşmasıyla işgücü piyasasındaki toparlanma konusunda “daha fazla ilerlemenin” sağlandığını ve bu ilerlemenin devam etmesinin gerektiğini açıkladı.
Nice read, I just passed this onto a friend who was doing some research on that. And he actually bought me lunch since I found it for him smile So let me rephrase that: Thanks for lunch! “Too much sanity may be madness. And maddest of all, to see life as it is and not as it should be” by Miguel de Cervantes.
The design look great though! Hope you get the problem resolved soon. Cheers
Greetings from Colorado! I’m bored to tears at work
that it does not contain any dangerous stimulants or
I like your quality that you put into your writing . Please do continue with more like this. Sashenka Horst Tiga
I loved as much as you will receive carried out right here. Caren Titus Blaise
The moment you place the order, you’ll be taken to asecure checkout page.
might be however certainly you are going to a famous blogger in case you are not already.
We will ship your bottles directly to your home.