مراحل طراحی اپلیکیشن/از ایده تا طراحی

مراحل طراحی اپلیکیشن

از ایده تا طراحی

تحلیل امکان پیاده سازی :

بعد از اینکه  ایده ای به ذهنتان آمد آن را بنویسید و روش های پیاده سازی آن را برای خود تحلیل کنید تا ببینید  که آیا اصلا امکان اجرای ایده تان وجود دارد یا خیر.همچنین ممکن است موانع و مشکلاتی بر سر راه اجرای ایده تان باشد , آن هارا نیز در نظر بگیرید  تا اگر حل شدنی باشند حل کنید اگر نه دنبال راه چاره یا تغیییر ایده خود باشید.

تعیین اهداف :

بعد از اینکه قابل اجرا بودن ایده تان مشخص شد باید، نسبت به هزینه های مورد نیاز برنامه ریزی کنید و یک برآورد کلی از هزینه ها داشته باشید. این مرحله بسیار با اهمیت است. توصیه می کنیم قبل از هر اقدامی این مرحله را انجام دهید تا در دوره تولید اپلیکیشن، غافلگیر نشوید.

نظرسنجی :

بارزترین خصلت یک اپلیکیشن خوب و باکیفیت، کاربرپسند بودن آن است. پس قبل از شروع به طراحی اپلیکیشن موبایل، مخاطبان هدف خود را مشخص کنید و بعد از آن پرسشنامه ای تهیه کنید و از جامعه هدف خود درخواست کنید که با دقت به آن پاسخ دهند. در واقع این مرحله به شما امکان می دهد که متوجه شوید کاربران چه درخواستها و توقعاتی از اپلیکیشن شما دارند. یک پرسشنامه استاندارد باید هم دارای سوالات چند گزینه ای و هم سوالات تشریحی باشد. علاوه بر آن باید در انتهای پرسشنامه قسمتی را قرار دهید تا کاربران بتوانند پیشنهاداتی در مورد اپلیکیشن به شما ارائه دهند.

طراحی :

در این مرحله شما باید یک شمای کلی از اپلیکشن خود تهیه کنید و پس از آن شروع به ساخت و تولید اپلیکیشن کنید. برای اینکه همه چیز اصولی و درست پیش برود، نیازمند یک تیم متخصص هستید که باید شامل برنامه نویس، طراح گرافیکی، طراح وب، سئوکار (برای بهینه کردن وب سایت)، یک متخصص در حوزه خدمات و سرویس ارائه شده توسط اپلیکیشن باشد. البته تعداد نفرات تیم وابسته به وسعت و بزرگی اپلیکیشن شما دارد. علاوه بر تیم طراحی، شما به یک تیم مجزا در زمینه تحقیق و توسعه نیز نیاز دارید تا بتوانید به درستی تیم طراحی را رهبری و هدایت کنید.

تست :

قبل از انتشار سراسری، شما نیازمند این هستید که گروهی متخصص و همچنین جامعه ای از کاربران هدف خود تعیین کنید تا اپلیکیشن از نظر فنی و تخصصی و عمومی مورد تست و آزمایش قرار بگیرد. با این کار مشکلات و ایرادات مشخص می شود و می توانید آنها را رفع کنید.

انتشار :

پس از پایان مراحل بالا، می توانید اپلیکیشن خود را انتشار عمومی دهید. اما توصیه ما این است که ابتدا آن را برای منطقه ای خاص انتشار دهید و پس از اینکه اطمینان حاصل کردید که می توانید پاسخگوی همه کاربران هدف باشید، انتشار آن را توسعه دهید. مقصود ما توسعه تدریجی است.

گامهای اصولی و اساسی برای طراحی و تولید یک اپلیکیشن گفته شد. تمام این موارد در واقع این پیغام را به ما می دهند که نباید در طراحی، ساخت و عرضه یک اپلیکیشن شتاب کنید و باید صبر و حوصله و برنامه داشته باشید. نکته پایانی اینکه کار شما با انتشار تمام نمی شود بلکه تیم تحقیق و توسعه شما همواره باید فعال باشد و نظرات و پیشنهادات منتقدان و کاربران را دریافت کند و در راستای بهبود اپلیکیشن اقدام کند. اصولا سرویسها و خدماتی مورد توجه قرار می گیرند که کاربران از پاسخگویی و حرفه ای گری مسئولان آن مطمئن شوند و به آنها اعتماد میکند.

دیدگاه شما:

نوشته های مرتبط

تکنولوژی های استفاده شده در netflix | Netflix TechStack

۱۴

آذر
react, SWIFT, The best startup, اخبار, استارت اپ, بازاریابی, بازاریابی محتوا, تجارت, تحقیقات بازار, جاوا اسکریپت, طراحی اپلیکیشن

تکنولوژی های استفاده شده در netflix | Netflix TechStack

در این مقاله قصد داریم تکنولوژی های مورد استفاده در Netflix رو براتون شهر بدیم . پس ادامه مطلب رو دنبال کنید 🙂 Tech stack یا پشته فناوری به مجموعه‌ای از فناوری‌ها، زبان‌ها، ابزارها و سرویس‌هایی اشاره دارد که در […]

۲۴

اردیبهشت
هوش مصنوعی

معرفی بهترین ابزار هوش مصنوعی

ابزار هوش مصنوعی (Artificial Intelligence) به دسته‌ای از تکنولوژی‌ها گفته می‌شود که به کامپیوترها اجازه می‌دهد تا به صورت خودکار، هوشمندانه و بدون نیاز به دخالت انسان، مسائل را حل کنند و تصمیم‌هایی بگیرند. در این روش، کامپیوتر با استفاده[…]

http://platinco.ir/tag/python/

۱۴

اردیبهشت
پایتون

آموزش کتابخانه pygame

انواع روش های ساخت بازی با پایتون Python یکی از زبان‌های محبوب برای توسعه بازی است و به دلیل سادگی و قابلیت استفاده آن، توسعه دهندگان بازی‌های زیادی از آن استفاده می‌کنند. در ادامه، انواع روش‌های ساخت بازی با پایتون[…]