با استارتاپ های موفق دنیا در سال ۲۰۲۲ آشنا شوید

در سراسر جهان کسب‌وکارهای بسیاری توسط کارآفرینان تأسیس می‌شوند اما تنها موفق‌ترین شرکت‌ها با ارزش بیش از یک میلیارد دلار می‌توانند لقب «یونیکورن» را به خود بگیرند. بعضی از یونیکورن‌ها شرکت‌هایی کمتر شناخته شده هستند که در حوزه‌های نرم‌افزار، بهداشت و درمان، خودروسازی و… استعداد خوبی از خود نشان داده‌اند. اما موفقیت برخی از آن‌ها در حدی است که در بین رهبران دنیای فناوری قرار گرفته‌اند. در سراسر جهان مجموعاً بیش از ۸۰۰استارتاپ یونیکورن وجود دارد. در این مطلب به معرفی استارتاپ‌ های موفق دنیا می‌پردازیم که تا انتهای سال ۲۰۲۱ بیش از ۲۵ میلیارد دلار ارزش‌گذاری شده‌اند.

معرفی استارتاپ های موفق دنیا

کلارنا (Klarna)

ارزش مالی: ۴۵.۶ میلیارد دلار

شرکت فناوری مالی کلارنا یکی از استارتاپ های موفق دنیا در سال ۲۰۰۵ در استکهلم سوئد تأسیس شد و همانند همتای آمریکایی خود PayPal به مشتریان و کسب‌وکارها خدمات پرداخت ارائه می‌دهد. این شرکت با ارائه خدمات BNPL (به معنای: الآن بخرید، بعداً پرداخت کنید) به گزینه مطلوبی برای مشتریان تبدیل شده است و ۵۳ درصد بازار این خدمات را در اختیار دارد. درآمد این شرکت در سال ۲۰۲۱ به ۱.۴۲ میلیارد دلار رسید که نسبت به سال گذشته ۳۲ درصد افزایش داشته است. ۲۰ میلیون نفر از ۱۴۷ میلیون کاربر کلارنا در سال ۲۰۲۱ را آمریکایی‌ها تشکیل دادند.

کانوا (Canva)

ارزش مالی: ۴۰ میلیارد دلار

کانوا (Canva) یکی از استارتاپ های موفق دنیا یک شرکت خدمات نرم‌افزاری استرالیایی است که در ۲۰۱۳ آغاز به کار کرد. این شرکت یک پلتفرم طراحی گرافیکی ارائه می‌کند که برای شبکه‌های اجتماعی، پوستر، اسناد، لباس و کالاهای مختلف قابل استفاده است. استفاده از پلتفرم کانوا رایگان است اما نسخه‌های حرفه‌ای آن برای امکانات بیشتر نیازمند عضویت پولی است. این شرکت در سال گذشته موفق شد ۲۰۰ میلیون دلار سرمایه به خود جذب کند و ارزش مالی خود را به ۴۰ میلیارد دلار برساند. کانوا در ۱۹۰ کشور جهان بیش از ۶۰ میلیون کاربر فعال دارد. شرکت‌های بزرگی مانند Salesforce، PayPal و American Airlines نیز از مشتریان سازمانی آن هستند.

اینستاکارت (Instacart)

ارزش مالی: ۳۹ میلیارد دلار

اینستاکارت یکی دیگر از استارتاپ های موفق دنیا یک شرکت آمریکایی است که در سال ۲۰۱۲ تأسیس شد. تخصص این شرکت در حمل‌ونقل و تحویل مواد غذایی (خواربار فروشگاهی) است و خدمات خود را از طریق وب‌سایت و اپلیکیشن موبایل ارائه می‌دهد. این شرکت در طی محدودیت‌های به وجود آمده بر اثر همه‌گیری ویروس کرونا به سرعت جایگاه خود را در میان میلیون‌ها آمریکایی و کانادایی تثبیت کرد. درآمد اینستاکارت در ۲۰۲۱ به ۱.۸ میلیارد دلار رسید.

دیتابریکس (Databricks)

ارزش مالی: ۳۸ میلیارد دلار

دیتابریکس یک شرکت خدمات نرم‌افزاری سازمانی است که در سال ۲۰۱۳ توسط علی قدسی و گروهی از همکارانش در سن‌فرانسیسکو تأسیس شد. این شرکت یک پلتفرم پردازش کلان‌داده ارائه می‌دهد که توسط سازندگان Apache Spark به وجود آمده است. دیتابریکس با هدف کمک به مهندسان، تحلیل‌گران و دانشمندان علوم داده برای پردازش و تجزیه‌وتحلیل کسب‌وکارها ساخته شده و به آن‌ها کمک می‌کند برای آزمایش و کاربرد در یادگیری ماشینی، داده‌ها را یکپارچه‌سازی کنند. در سال ۲۰۲۱ درآمد این شرکت ۶۰۰ میلیون دلار بوده که که نسبت به سال گذشته ۷۵ درصد رشد داشته است.

نوبانک (Nubank)

ارزش مالی: ۳۰ میلیارد دلار

نوبانک یک شرکت مالی و خدمات بانک‌داری برزیلی است که در ۲۰۱۳ تأسیس شد. این شرکت بزرگ‌ترین بانک دیجیتالی یا «نئوبانک» در جهان است و بزرگ‌ترین شرکت فین تکدر منطقه آمریکای لاتین به شمار می‌رود. این شرکت در سال ۲۰۲۰ درآمدی معادل ۹۶۳ میلیون دلار داشت که ۸۴ درصد بیشتر از سال گذشته است. در سراسر جهان بیش از ۴۸ میلیون نفر از نئوبانک استفاده می‌کنند که بیش از ۳۵ میلیون نفر از آنان برزیلی هستند. Tencent، Sequoia Capital و Berkshire Hathaway از مهم‌ترین سرمایه‌گذاران نوبانک هستند.

چایم (Chime)

ارزش مالی: ۲۵ میلیارد دلار

چایم یک شرکت فناوری مالی (فین‌تک) آمریکایی است که در سال ۲۰۱۲ تأسیس شده و خدمات کارت اعتباری، کارت بانکی و بانک‌داری موبایلی بدون کارمزد ارائه می‌دهد. چایم با بیش از ۱۳ میلیون نفر کاربر فعال، پرطرفدارترین بانک دیجیتالی در آمریکا است. تأمین سرمایه ۷۵۰ میلیون دلاری در سال ۲۰۲۱، ارزش مالی این شرکت را به ۲۵ میلیارد دلار رساند. درآمد این شرکت در سال ۲۰۲۰ نسبت به سال گذشته از ۲۰۰ میلیون به ۶۰۰ میلیون دلار رسید.

اف‌تی‌اکس (FTX)

ارزش مالی: ۲۵ میلیارد دلار

اف‌تی‌اکس یک صرافی رمزارز واقع در باهاما است که در سال ۲۰۱۹ تأسیس شد. این شرکت در سال ۲۰۲۱ از طریق شرکت‌هایی مانندسافت بانک  کوین‌بیس و سکویا کپیتال ۹۰۰ میلیون دلارسرمایه به خود جذب کرد و ارزش مالی خود را به ۲۵ میلیارد دلار رساند. در سال ۲۰۲۰ درآمد اف‌تی‌اکس ۸۵ میلیون دلار بود که در سال بعد ۸۴۰ درصد افزایش پیدا کرد. بیش از یک میلیون کاربر در پلتفرم‌های موبایل و دسک‌تاپ این شرکت فعالیت می‌کنند. در سال ۲۰۲۱ بیشترین حجم معاملات انجام شده اف‌تی‌اکس در یک شبانه‌روز ۲۱ میلیارد دلار بوده است.

 بایت دانس (ByteDance)

  • ارزش مالی : ۷۵میلیارد دلار

شرکت چینی بایت دانس تنها پس از ده سال از تأسیس، به ارزشمندترین استارت آپ جهان تبدیل شده است. بایت دانس کهشبکه اجتماعی مشهورtiktok را تحت مدیریت خود دارد، در گزارش پایان سال ۲۰۲۱ خود رشد درآمد کل سالانه ۷۰ درصدی را گزارش داد که در حدود ۵۸ میلیارد دلار است. این شرکت در بیش از ۱۵۰ کشور جهان به طور ماهانه ۱.۹ میلیارد کاربر فعال دارد و با غول‌هایی همچون Alibaba، Tencent و Baidu رقابت می‌کند.

اولین استارتاپ برتر دنیا : بایت دانس

دی‌دی چاکسینگ (Didi Chuxing)

  • ارزش مالی : ۵۶میلیارد دلار

دومین شرکت با‌ارزش در دنیا هم یک شرکت چینی است. چینی‌ها با اینکه درگیر کرونا بوده‌اند و ماه‌هاست که فعالیت اقتصادی چندانی نداشته‌اند، اما برخی از استارتاپ‌های آنها هنوز فعال هستند. دی‌دی چاکسینگ در حقیقت استارتاپی برای حمل‌ونقل و تحویل غذا به شمار می‌آید. این شرکت همچنین ترکیبی از شرکت‌های آمریکایی نظیر اوبر، گرب، لیفت و اولا است. سرمایه‌گذاران بسیاری در این شرکت فعالیت دارند

دومین استارتاپ برتر دنیا : دی‌دی چاکسینگ

استرایپ (Stripe) از استارتاپ های موفق دنیا

  • ارزش مالی : ۳۵.۲۵ میلیارد دلار

شرکت آمریکایی استرایپ در سال ۲۰۱۰ در سن‌فرانسیسکو تأسیس شد و در زمینه ارائه خدمات پرداخت اینترنتی و موبایلی به کسب و کارهای کوچک و بزرگ فعالیت می‌کند. مجموع پرداخت‌های این سرویس در سال ۲۰۲۱ از ۶۴۰ میلیارد دلار گذشت که نسبت به سال گذشته افزایش ۶۰ درصدی را نشان می‌دهد. بیش از ۷,۰۰۰ نفر در ۲۳ کشور جهان در این شرکت مشغول به کار هستند.

سومین استارتاپ برتر دنیا : استرایپ

اسپیس‌ایکس (SpaceX)

  • ارزش مالی :‌ ۳۳.۳میلیارد دلار

شرکت تولیدکننده صنایع هوافضایی اسپیس‌اکس در سال ۲۰۰۲ توسط ایلان ماسک تأسیس شد. این شرکت در سال گذشته موفق شد ۱.۵ میلیارد دلار سرمایه به خود جذب کند  و ارزش مالی خود را از ۷۴ میلیارد دلار به بیش از ۱۰۰ میلیارد برساند. این شرکت هوافضایی همزمان با جذب سرمایه پرتاب موشک‌ها، تکمیل مأموریت‌ها و پروژه اینترنت ماهواره‌ای استارلینک را ادامه می‌دهد. هدف بلندپروازانه اسپیس‌اکس به گفته ایلان ماسک، سفر موفقیت‌آمیز انسان به مریخ در ده سال آینده است.

چهارمین استارتاپ برتر دنیا : اسپیس‌ایکس

ایربی‌ان‌بی (Airbnb)

  • ارزش مالی :‌ ۱۸میلیارد دلار

استارتاپ ایربی‌ان‌بی یکی از قدیمی‌ترین و باسابقه‌ترین و موفق ترین استارتاپ‌های دنیا است که در سیلیکون‌ولی متولد شده و در حال حاضر به یکی از با‌ارزش‌ترین شرکت‌های جهان تبدیل شده‌است. ناگفته نماند که این شرکت به خاطر فعالیت‌های خود که در زمینه هتل است، در این روزها بیشترین آسیب را از کرونا دیده‌است. به هر حال با وجود این آسیب‌ها همین حالا هم جزو با‌ارزش‌ترین شرکت‌های جهان است.

پنجمین استارتاپ برتر دنیا : ایربی‌ان‌بی

 

دیدگاه شما:

نوشته های مرتبط

تکنولوژی های استفاده شده در netflix | Netflix TechStack

۱۴

آذر
react, SWIFT, The best startup, اخبار, استارت اپ, بازاریابی, بازاریابی محتوا, تجارت, تحقیقات بازار, جاوا اسکریپت, طراحی اپلیکیشن

تکنولوژی های استفاده شده در netflix | Netflix TechStack

در این مقاله قصد داریم تکنولوژی های مورد استفاده در Netflix رو براتون شهر بدیم . پس ادامه مطلب رو دنبال کنید 🙂 Tech stack یا پشته فناوری به مجموعه‌ای از فناوری‌ها، زبان‌ها، ابزارها و سرویس‌هایی اشاره دارد که در […]

۲۴

اردیبهشت
هوش مصنوعی

معرفی بهترین ابزار هوش مصنوعی

ابزار هوش مصنوعی (Artificial Intelligence) به دسته‌ای از تکنولوژی‌ها گفته می‌شود که به کامپیوترها اجازه می‌دهد تا به صورت خودکار، هوشمندانه و بدون نیاز به دخالت انسان، مسائل را حل کنند و تصمیم‌هایی بگیرند. در این روش، کامپیوتر با استفاده[…]

http://platinco.ir/tag/python/

۱۴

اردیبهشت
پایتون

آموزش کتابخانه pygame

انواع روش های ساخت بازی با پایتون Python یکی از زبان‌های محبوب برای توسعه بازی است و به دلیل سادگی و قابلیت استفاده آن، توسعه دهندگان بازی‌های زیادی از آن استفاده می‌کنند. در ادامه، انواع روش‌های ساخت بازی با پایتون[…]