آموزش ری اکت (قسمت دوم)

بخش اول: مفاهیم اساسی جاوا اسکریپت مدرن برای استفاده از React

اینک به فصل اول راهنمای React رسیده‌ایم. با ما همراه باشید.

آیا قبل از یادگیری عملی React باید چیزی را بیاموزیم؟

اگر قصد دارید ری‌اکت را بیاموزید ابتدا باید چند چیز را یاد گرفته باشید. برخی فناوری‌های پیش‌نیاز وجود دارند که باید با آن‌ها آشنا باشید و از آن جمله برخی از موارد مرتبط با ویژگی‌های جدید جاوا اسکریپت که بارها در React مشاهده خواهید کرد.

برخی اوقات فکر می‌کنند که یک ویژگی خاص از سوی React ارائه شده است؛ در حالی که آن ویژگی بخشی از ساختار جاوا اسکریپت مدرن است. البته لازم نیست در حال حاضر در این زمینه یک خبره باشید؛ اما هر چه در React جلوتر برویم، به یادگیری این موارد بیشتر نیاز خواهید داشت. در ادامه فهرستی از مواردی که به یادگیری سریع‌تر شما کمک می‌کند را ارائه کرده‌ایم.

متغیرها

منظور از متغیر، عبارتی است که به یک شناسه انتساب یافته است و از این رو می‌توان در موارد آتی در برنامه آن را مورد ارجاع قرار داده و استفاده کرد. متغیرها در جاوا اسکریپت هیچ نوع مشخصی ندارند. می‌توان یک نوع به متغیر نسبت داد و سپس می‌توان نوع دیگری برای آن تعیین کرد و هیچ خطا یا مشکلی نیز پیش نمی‌آید.

به همین دلیل است که جاوا اسکریپت در مواردی یک زبان برنامه‌نویسی «فاقد نوع» (untyped) نامیده می‌شود. متغیر باید پیش از استفاده، اعلان شود. ۲ روش برای انجام این کار وجود دارد که شامل استفاده از کلیدواژه‌های var ،let یا const است. تفاوت این سه روش در نوع تعامل بعدی با متغیر است.

آموزش ری اکت

استفاده از var

تا ES2015 کلیدواژه var تنها سازه موجود برای تعریف کردن متغیرها بود.

Var a = ۰

اگر فراموش کنید از var استفاده کنید، مقدار مورد نظر خود را به یک متغیر اعلان نشده انتساب می‌دهید و نتایج این کار بسته به موقعیت متفاوت خواهد بود.

در محیط‌های مدرن که در آن‌ها حالت strict فعال‌شده است، در این مورد با خطا مواجه می‌شوید. در محیط‌های قدیمی‌تر یا وقتی که حالت strict غیرفعال است، این مورد باعث می‌شود که متغیر مقداردهی شود و به یک شیء سراسری انتساب می‌یابد.

اگر متغیری را هنگام اعلان کردن، مقداردهی نکنید، دارای مقدار undefined خواهد بود تا این که مقداری به آن انتساب داده شود.

var a //typeof a === ‘undefined’

شما می‌توانید بارها و بارها مقدار جدیدی به متغیر انتساب دهید و مقدار قبلی را باطل کنید:

دیدگاه شما:

نوشته های مرتبط

تکنولوژی های استفاده شده در netflix | Netflix TechStack

۱۴

آذر
react, SWIFT, The best startup, اخبار, استارت اپ, بازاریابی, بازاریابی محتوا, تجارت, تحقیقات بازار, جاوا اسکریپت, طراحی اپلیکیشن

تکنولوژی های استفاده شده در netflix | Netflix TechStack

در این مقاله قصد داریم تکنولوژی های مورد استفاده در Netflix رو براتون شهر بدیم . پس ادامه مطلب رو دنبال کنید 🙂 Tech stack یا پشته فناوری به مجموعه‌ای از فناوری‌ها، زبان‌ها، ابزارها و سرویس‌هایی اشاره دارد که در […]

۲۴

اردیبهشت
هوش مصنوعی

معرفی بهترین ابزار هوش مصنوعی

ابزار هوش مصنوعی (Artificial Intelligence) به دسته‌ای از تکنولوژی‌ها گفته می‌شود که به کامپیوترها اجازه می‌دهد تا به صورت خودکار، هوشمندانه و بدون نیاز به دخالت انسان، مسائل را حل کنند و تصمیم‌هایی بگیرند. در این روش، کامپیوتر با استفاده[…]

http://platinco.ir/tag/python/

۱۴

اردیبهشت
پایتون

آموزش کتابخانه pygame

انواع روش های ساخت بازی با پایتون Python یکی از زبان‌های محبوب برای توسعه بازی است و به دلیل سادگی و قابلیت استفاده آن، توسعه دهندگان بازی‌های زیادی از آن استفاده می‌کنند. در ادامه، انواع روش‌های ساخت بازی با پایتون[…]