سئو داخلی

اهمیت لینک دهی داخلی در سئو

اگر می‌خواهید رتبه‌ی سئو سایت شما رضایت بخش باشد باید بدانید لینک های داخلی از موارد مهم در سئو می باشند و اهمیت ویژه ای در تولید محتوا دارند.  کلمات کلیدی فقط مطالبی نیستند که شما به منظور کسب رتبه‌های بهتر در صفحات خود قرار می‌دهید. حالا همه چیز پیچیده‌تر شده. برای درک کردن بهتر کافی است نحوه‌ی کارکرد موتورهای جستجو را به دقت مطالعه کنید

اکنون موتورهای جستجو باهوش‌تراند و محتوا را با کارآیی بیشتری پردازش می‌کنند. به همین دلیل است که باید مشخص شود چه موضوعاتی در صفحات وب سایت نیاز به پوشش دارند. اگر به این موضوع دقت کنید ، این روش تولید محتوا منجر به موارد زیر شود:

    •  گسترش موجودی کلمات کلیدی
    •  رتبه‌بندی بهتر
    •  تعامل بهتر کاربر

با قرار دادن محتوا در بخش‌های موضوعی محتوای سایت به شکلی ساخته می‌شود که به پشتیبانی در موضوع کلی کمک می‌کند واین موضوع اقتدار و اعتبار دلخواه را به شما بخشید. اینجاست که طرح E-A-T(Expertise((تخصص  , Authoritativeness( اعتبار) ,  Trustworthiness (اعتمادپذیری)) گوگل وارد عمل می‌شود.

E-A-T
E-A-T google

هرچقدر یک سایت بتواند خودش را به‌عنوان منبعی از یک موضوع خاص قرار دهد .رتبه‌های بالاتر در موتورهای جستجو خواهد داشت. اگر یک سایت مطالب مفیدی را ایجاد کند که برای کاربران کاربردی باشد و پاسخ سوالات آن‌ها را بدهد، کاربران در شناخته شدن آن وبسایت نقش بزرگی خواهند داشت. برای مثال سایت شما یک منبعی عالی از یک موضوع خاص تبدیل شده‌ و به خوبی به نیازهای کاربران خود پاسخگوست ، هنگامی که کاربران با سوالات و نیازهای بیشتری در مورد موضوعاتی مواجه می‌شوند، احتمالاً اول به سایت شما مراجعه خواهند کرد.

 

استفاده از لینک‌ های داخلی

از مهم‌ترین عناصر در ساخت یک سایت خوب ، پیوند و ارتباط بین صفحات آن سایت است. که می‌توان این کار را به دو صورت آیتم‌های پیمایشی و لینک دهی داخلی در محتوا انجام داد.

لینک داخلی
لینک داخلی

 

لینک های داخلی به کشف شدن صفحات کمک می‌کنند. وقتی یک صفحه عاری از هرگونه لینک باشد ، پیدا کردن آن می‌تواند سخت‌تر باشد یا احتمال رسیدن به این صفحه کمتر خواهد بود و علاوه بر آن سئو داخلی به صفحات ارزش می‌بخشند. این کار به صفحات نادیده گرفته شده کمک می‌کند تا بتوانند رتبه‌های بهتری را کسب کنند.

انواع لینک داخلی:

 

ناوبری (navigational)

لینک های موجود در منو، فوتر و جاهای مشابه در سایت از این نوع لینک ها هستند

 

زمینه ای (contextual)

اگر کلمه contextual را درست ترجمه کنیم ؛ یعنی لینکی که در محتوا قرار می گیرد و ارتباطی معنادار با جایی که در آن قرار گرفته دارد. لینک های متنی درون مطالب ارزش سئویی بالایی می توانند ایجاد کنند.

نکات مهم

چند نکته حیاتی در مورد لینک دهی داخلی وجود دارد که باید به آنها توجه کنیم:

 

چه متنی مناسب لینک دهیست:

طبق اصول سئو بهتر است که کلمات کلیدی لینک شوند اما نه اینکه با یک کلمه یا یک عبارت ثابت در همه جا لینک سازی کنیم.روش درست سئو داخلی این است که دایره ای از کلمات مشابه را آماده کنیم و هر دفعه با یکی از آنها لینک دهیم. این عبارات باید با کلمه کلیدی اصلی صفحه هدف ما مشابهت داشته ودارای ارتباط معنایی باشند. به عنوان مثال می خواهیم به صفحه ای که در مورد دوره برنامه نویسی پایتون نوشته ایم لینک بدهیم . با عبارت های زیر از صفحات مختلف به آن لینک دهیم.

  • دوره برنامه نویسی پایتون
  • بهترین کلاس برنامه نویسی پایتون
  • دوره آموزشی مجازی برنامه نویسی پایتون
  • آموزش زبان برنامه نویسی پایتون

 

لینک داخلی به تعداد معقول :

گوگل وبمستر پیشنهاد می دهد که در هر صفحه بیش از حد لینک داخلی نسازید تا هم گوگل به صفحه شما مشکوک نشده و آن را اسپم نکند و هم کاربران دچار سردرگمی و وحشت نشود! اما در هر صفحه حداقل باید یک لینک داخلی داشته باشید.

 

از یک صفحه، فقط یک لینک به صفحه مورد نظرتان بدهید:

متأسفانه بعضی از تازه کاران فکر می کنند که اگر از یک صفحه چندین بار به صفحه هدف لینک بدهند احتمال کراول شدن صفحه هدف بالاتر می رود؛ در حالی که چنین نیست و گوگل فقط انکر تکست بالاتر در صفحه را مورد توجه قرار می دهد. با تکرار این روش فقط ممکن است به ناوبری کاربران در سایت کمک کنید به شرطی که زیاده روی نکنید.

 

از انکر تکست (متن لینک شده) یکسان برای لینک دادن به دو صفحه متفاوت سایت استفاده نکنید:

مراقب باشید چنین اشتباهی را مرتکب نشوید چون  گوگل هم به اشتباه می افتد و فکر می کند که هردو صفحه دقیقا دارای موضوعی یکسان هستند. برای هر لینک داخلی از متن متفاوتی بهره ببرید.

 

منیع :

www.fa.wikipedia.org

دیدگاه شما:

نوشته های مرتبط

تکنولوژی های استفاده شده در netflix | Netflix TechStack

۱۴

آذر
react, SWIFT, The best startup, اخبار, استارت اپ, بازاریابی, بازاریابی محتوا, تجارت, تحقیقات بازار, جاوا اسکریپت, طراحی اپلیکیشن

تکنولوژی های استفاده شده در netflix | Netflix TechStack

در این مقاله قصد داریم تکنولوژی های مورد استفاده در Netflix رو براتون شهر بدیم . پس ادامه مطلب رو دنبال کنید 🙂 Tech stack یا پشته فناوری به مجموعه‌ای از فناوری‌ها، زبان‌ها، ابزارها و سرویس‌هایی اشاره دارد که در […]

۲۴

اردیبهشت
هوش مصنوعی

معرفی بهترین ابزار هوش مصنوعی

ابزار هوش مصنوعی (Artificial Intelligence) به دسته‌ای از تکنولوژی‌ها گفته می‌شود که به کامپیوترها اجازه می‌دهد تا به صورت خودکار، هوشمندانه و بدون نیاز به دخالت انسان، مسائل را حل کنند و تصمیم‌هایی بگیرند. در این روش، کامپیوتر با استفاده[…]

http://platinco.ir/tag/python/

۱۴

اردیبهشت
پایتون

آموزش کتابخانه pygame

انواع روش های ساخت بازی با پایتون Python یکی از زبان‌های محبوب برای توسعه بازی است و به دلیل سادگی و قابلیت استفاده آن، توسعه دهندگان بازی‌های زیادی از آن استفاده می‌کنند. در ادامه، انواع روش‌های ساخت بازی با پایتون[…]