سئو چیست و تکنیک های سئو ۲۰۲۳

سئو یکی از زیرمجموعه‌های دیجیتال مارکتینگ است که اگر در فضای آنلاین فعالیت داشته باشید یا به موضوعات مرتبط با آن علاقمند باشید، ناگزیر هستید برای یادگیری آن وقت بگذارید.

سئو مخفف چیست؟

کلمه‌ی SEO مخفف عبارت Search Engine Optimization است که می‌توان آن را به بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو ترجمه کرد. البته خود سئو هم در فارسی بسیار رایج شده و حتی گاهی ترکیب‌های اضافی و توصیفی و عبارات فعلی (مانند بهبود سئو، سئو کردن، سئو سازی) را نیز با آن می‌سازند و به‌کار می‌برند.هدف روش های سئو این است که هنگام جستجوی کاربران در گوگل و سایر موتورهای جستجو، این موتورها رتبه‌ی بهتری را به مقاله‌ها و محتوای یک سایت اختصاص دهند.

مواردی که سئو در آن استفاده میشود

تعریف سئو و چند نکته درباره SEO

اگر چه به نظر نمی‌رسد تاکید بر اهمیت SEO چندان ضروری باشد،‌ اما بد نیست مروری به برخی آمارهای منتشر شده درباره موتورهای جستجو داشته باشیم‌.

طبیعی است که با توجه به روش اجرای تحقیق، آمار و ارقام ارائه شده توسط منابع مختلف، می‌توانند متفاوت باشند؛ بنابراین شاید بهتر باشد به جای تمرکز بر مقدار دقیق اعداد، بیشتر به مقیاس و اهمیت نسبی آنها توجه کنیم:

 مردم جهان روزانه بین ۶ تا ۷ میلیارد بار از موتورهای جستجو استفاده می‌کنند

 هفتاد تا هشتاد درصد جستجوگران، به لینک‌هایی که به صورت تبلیغ (با پرداخت پول) توسط موتورهای جستجو از جمله گوگل، نمایش داده می‌شوند، نگاه نمی‌کنند.

 کسی که از طریق کلیک کردن روی لینک در موتور جستجو وارد فضای آنلاین شما می‌شود، در مقایسه با کسی که شما برای بازاریابی به سراغ او رفته‌اید، برای تبدیل شدن به یک مشتری هزینه‌ی کمتری خواهد داشت.

 جستجو بر روی موبایل طی سال‌های اخیر همواره روندی افزایشی داشته و از سال ۲۰۱۵ به بعد، سرچ موبایل از سرچ دسکتاپ بیشتر شده است. همچنین در حال حاضر، سهم دسکتاپ در میان ابزارهای اتصال به اینترنت در سطح جهان کمتر از ۵۰ درصد است

سئو

نقش سئو در ارتقاء کیفیت محتوا در سال‌های اخیر

در گذشته ضعف‌هایی که در الگوریتم‌های موتورهای جستجو وجود داشت باعث شده بود یک تعبیر بین تولیدکنندگان محتوا رایج شود. آنها می‌گفتند:

نوشتن برای موتورهای جستجو به معنای تنظیم متن‌های بی‌معنی، تزریق بی‌خاصیت کلمات کلیدی در متن‌ها، ارائه‌ی لینک‌های بدون کاربرد، وادار کردن کاربران به کلیک و کارهایی از این دست بود.

نوشتن برای کاربران، اگر چه رضایت بازدیدکنندگان را تأمین می‌کرد، اما الزاماً به رتبه‌ی بهتر در موتورهای جستجو منتهی نمی‌شد.

خوش‌بختانه طی سال‌های اخیر، با بهبود الگوریتم‌های موتورهای جستجو و توسعه دانش هوش مصنوعی و تحلیل متن، باعث شده است که چنین مواردی کمتر و کم‌رنگ‌تر شوند.

کمی بررسی شما را متقاعد خواهد ساخت که رعایت اصول سئو و استانداردهای مد نظر موتورهای جستجو، می‌تواند هم‌زمان با بهبود سئو سایت، رضایت خوانندگان و کاربران شما را نیز افزایش دهد.

همچنین، تلاش برای افزایش رضایت کاربران، معمولاً به ارتقای رتبه شما در موتورهای جستجو نیز کمک خواهد کرد.

به همین علت، بر خلاف سال‌های گذشته که موتورهای جستجو را مسبب کاهش کیفیت تولید محتوا در فضای وب می‌دانستند، امروز چنین توصیفی بسیار کمتر شنیده می‌شود و به کار می‌رود.

سئو

چه چیزهایی با سئو اشتباه گرفته می‌شوند؟

گاهی اوقات، کسانی که با SEO آشنا نیستند،‌ آن را به عنوان یک جانشین رایگان برای بازاریابی و تبلیغات در نظر می‌گیرند.

اما باید به خاطر داشته باشیم که توجه به اصول سئو اگر به شیوه‌ای علمی و دقیق و تخصصی انجام شود، اتفاقاً راهکاری زمان‌بر، دشوار و گران‌قیمت است.

کسب و کاری که می‌خواهد در موتورهای جستجو وضعیت مطلوبی داشته باشد، باید نکات بسیاری را رعایت کند که موارد زیر، تنها بخش کوچکی از آنهاست:

 تولید دائمی محتوای اصیل و بدون کپی کاری

 به روز کردن محتوای قدیمی بر اساس اطلاعات و نیازهای جدید

 ایجاد حس رضایت در خوانندگان و کاربران

 قانع کردن بازدیدکنندگان به اینکه مدت بیشتری را در سایت شما بگذرانند

همه‌ی این کارها، هزینه‌بر هستند و همیشه و هر روز بخشی از وقت و منابع شما را به خود اختصاص خواهند داد.

سئو

SEO همچنین، یک کمپین تبلیغاتی نیست که به عنوان یک پروژه با بودجه‌ای مشخص و در یک محدوده‌ی زمانی مشخص، اجرا شود.

همچنانکه یک مجموعه تکنیک و اصول فنی هم نیست.

بلکه نوعی نگرش به محیط وب و تولید محتوا و شکلی متفاوت از حضور در فضای آنلاین است.

اگر چنین نگاهی را باور نداشته باشیم، به احتمال زیاد SEO به یکی از شیوه‌های قدرتمند برای هزینه کردن بی‌فایده‌ی پول و منابع کسب و کار ما تبدیل خواهد شد

سئو

تکنیک های سئو در واقع بهترین و سریع ترین روش هایی هستند که با استفاده از آن ها می شود رنک یک وب سایت را به خوبی افزایش داد. اگر قصد بهبود رتبه تمامی صفحات سایت خود را دارید، پیشنهاد می کنیم که از تخصصی ترین تکنیک های سئو که در این مقاله برای شما ارائه شده است، در روند کاری خود استفاده کنید.

۱- نوشتن مقاله های طولانی

مدت هاست که کارشناسان سئو بر اهمیت کیفیت محتوائی که تولید می کنید تأکید زیادی کرده اند. شکی نیست که یکی از مهمترین عوامل برای بهبود رتبه بندی جستجوی شما، محتوا است. بنابراین، شما هیچ وقت نمی توانید به طور کامل طول محتوا را نادیده بگیرید.

مقاله های طولانی و در عین حال عمیق از نظر مفهومی که به دنبال پوشش گسترده ای از یک موضوع خاص هستند، می توانند به شما در کسب رتبه های برتر، کمک کنند. برای درک ارتباط دقیق بین طول محتوا و تاثیر آن در افزایش رتبه سایت، نیوسئو تحقیقی در این زمینه انجام داده است. در این تحقیق، بیش از یک میلیون جستجو مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نکته مهمی که ما از این آمارها به دست آوردیم، این بود که تقریبا تمام رتبه های اول تا سوم، محتواهایی بیش از ۱۵۰۰ کلمه داشتند.

این روش، تنها یکی از راهکارهای سئو است و به خودی خود موفقیت خاصی را تضمین نمی کند. طبیعتا نباید انتظار داشته باشید که مقاله های طولانی باعث افزایش جادویی رتبه پست شما در رتبه بندی های جستجو شوند. به هر حال طول محتوا یکی از بهترین تکنیک های سئو است و مسئله ای که باید در مورد آن ها رعایت شود، ایجاد توازن بین کمیت و کیفیت محتوا است.

۲- استفاده از تکنیک Bucket Brigade

سئو سایت فقط در مورد عبارات کلیدی و نحوه جایگذاری آن ها نیست. وقتی کاربران از وب سایت شما بازدید می کنند، دو حالت ممکن است اتفاق بیافتد. آن ها ممکن است به خواندن مقاله های شما ادامه دهند یا بلافاصله وب سایت شما را ترک کنند. مورد دوم مشکل بزرگی است که می تواند بر رنک صفحات وب سایت شما تأثیر منفی بگذارد.

اگر می خواهید رتبه جستجوی شما بهبود یابد، باید اطمینان حاصل کنید که بازدید کنندگان وقت بیشتری را در وب سایت شما می گذرانند. یک روش ساده برای انجام این کار این است که قالب محتواهای خود را به صورت قانع کننده ایجاد کنید. با استفاده از تکنیک Bucket Brigade می توانید آن ها را متمایل به ادامه دادن به خواندن مقاله مورد نظر خود کنید. Bucket Brigade یک تکنیک نوشتاری است که می تواند خوانندگان شما را ترغیب به ماندن در سایت کند.

هنگامی که شما در حال نوشتن یک مقاله هستید، باید دقت داشته باشید که جریان نوشته های شما روان باشد. در یک حالت ایده آل، هر جمله باید به جمله بعدی منتهی شود. به همین ترتیب، هر پاراگراف باید خوانندگان را آماده برای مطالعه مطلب مرتبط بعدی کند. شما با استفاده از برخی جملات کوتاه در انتهای جمله های خود، می توانید مطالب را به هم ربط دهید. دقت داشته باشید که این مورد هم مثل دیگر راهکارهای سئو سایت، مستلزم توجه و دقت زیادی است و نباید کیفیت نوشتاری متن محتوای سایت، کاهش پیدا کند.

۳- بروز رسانی محتواهای قدیمی

برای اینکه بیشترین بهره از محتوا را داشته باشید، بهترین روش سئو سایت در این زمینه، بروز رسانی محتواهای قدیمی وب سایت شما است. به عنوان مثال فرض کنید که شما دو سال قبل محتوایی در مورد تکنیک های سئو یا معرفی بهترین راهکارهای سئو سایت منتشر کرده اید، طبیعتا از دو سال قبل تا الان گوگل بروز رسانی های مهمی در الگوریتم رتبه بندی خود به وجود آورده است. در نتیجه بهترین کار این است که یک لیست از محتواهای این چنینی ایجاد کنید و اطلاعات تمامی آن ها را بروز کنید. بعد از بروز رسانی اطلاعات این محتواهای آموزشی، باید آن ها را با توجه به فاکتورهای رتبه بندی جدید، به خوبی بهینه کنید.

این تکنیک سئو سایت، راهی آسان برای به دست آوردن مطالب بیشتر در زمان کمتر است. همچنین، این تکنیک می تواند به پست های سایت شما کمک کند تا مخاطبان گسترده تری داشته باشند. مطمئنا برای برخی از پست های بروز شده، افزایش رنک خوبی را مشاهده خواهید کرد.

۴- ساخت بک لینک های باکیفیت

هنگامی که وب سایت های دارای اعتبار دامنه بالا به وب سایت شما لینک بدهند، اعتبار شما افزایش می یابد. بک لینک های با کیفیت می توانند به شما کنند تا ارزش بیشتری نسبت به رقبای خود به دست بیاورید. برای موتورهای جستجو، بک لینک با کیفیت معادل افزایش اطمینان می باشد.

سئو

۵- انجام صحیح تحقیق کلمات کلیدی

قبل از نهایی کردن ایده های تولید محتوا خود، برای مدت زمان مشخصی، باید تحقیق کرده و کلمات کلیدی مناسب برای خود را پیدا کنید. تحقیق کلمات کلیدی یک روش آسان برای فهمیدن آنچه مردم به دنبال آن هستند، می باشد. بر این اساس، شما می توانید مطابقت بیشتری با مخاطبین خود داشته باشید.

اگر از کلمات کلیدی مناسب استفاده می کنید، شانس بیشتری برای کسب رتبه های بالاتر دارید. برای تحقیق کلمات کلیدی، می توانید از ابزارهای موتورهای جستجو مانند KWfinder ، Moz Keyword Explorer یا Google Keyword Planner استفاده کنید. البته خدمات این ابزارهای تحقیق عبارت کلیدی محدودیت داشته و برای رفع این محدودیت باید هزینه ای را پرداخت کنید.

۶- نکات مهم درباره انتخاب کلمات کلیدی

فرض کنید شما دارای یک وب سایت هستید و قصد دارید بخشی از آن را به عنوان فروشگاه در اختیار کاربران قرار دهید. برای پیش بردن این هدف خود باید محتواهایی درون وب سایت خود قرار دهید و محصولات را به کاربران معرفی نمایید، همچنین درون این محتواها باید از کلمات کلیدی مناسبی استفاده کرد.

۷- آنالیز وب سایت در بازه‌های زمانی مختلف

یکی از بهترین راهکارهای سئو این است که روند بهینه سازی وب سایت خود را به طور دائم مورد تحلیل قرار دهید. ممکن است کمی زمان ببرد تا نقاط ضعف خود را شناسایی کنید و مواردی که نیاز به بهبود دارند را ارتقا دهید. تجزیه و تحلیل به موقع سئو وب سایت شما می تواند به شما در پیشی گرفتن از رقبا کمک زیادی کند.

آنالیز سئو که بدون شک یکی از تاثیرگذارترین تکنیک های سئو به شما می رود، در حقیقت به شما بینشی می دهد تا از وضعیت فعلی وب سایت خود نهایت بهره را ببرید. این دسته از راهکارهای سئو سایت ممکن است که کمی ساده به نظر برسند؛ اما با یک بررسی ساده متوجه خواهید شد که بیشتر وبمسترها از انجام آن ها غافل می شوند.

۸- کنیبالیزیشن را فراموش نکنید!

کنیبالیزیشن کلمات کلیدی، زمانی اتفاق می افتد که معماری اطلاعات یک وب سایت متکی بر یک کلمه کلیدی یا عبارت واحد در قسمت های مختلف سایت باشد.در حالی که احتمال دارد این امر ناخواسته رخ دهد، داشتن دسته ای از صفحات که کلمه کلیدی یکسانی را مورد هدف قرار می دهند، می تواند دردسرساز باشد.

همچنین ممکن است زمانی رخ دهد که به دستورالعمل های Google در مورد پر کردن کلمات کلیدی در چندین صفحه احترام نگذارید. بیشتر اوقات هدف استراتژی های پر کردن کلمات کلیدی، رتبه بندی برای یک عبارت خاص است.

به عنوان یکی از تکنیک های سئو باید بدانید که اگر چندین صفحه بخواهند برای یک عبارت، رتبه بندی کنند، گوگل نمی داند کدام صفحه برای یک جستار خاص مناسب تر است.

سئو

۹- لینک سازی داخلی اصولی

برخی از نکاتی که در زمینه سئو هست، محبوبیت کمتری از نگاه برخی مدیران و متخصصان سئو دارد و بسیاری از مدیران سایت ها از آن ها غافل اند یا به اندازه ای که شایسته است، به آن توجه نمی کنند. کاربرد لینک سازی داخلی در بهینه کردن سایت و افزایش رتبه آن نیز یکی از همین موضوعاتی است که بسیاری از آن غافل اند.

به صورت کلی، انواع لینک هایی که در یک سایت وجود دارند، بیانگر اهمیت و ارزش آن نزد گوگل هستند. گوگل تلاش می کند تجربه کاربری خوبی را برای کاربرانش ایجاد کند و به همین دلیل وسواس و حساسیت بسیار زیادی در انتخاب سایت ها برای صفحه نتایج اول دارد.

۱۰- نکات مهم بهینه سایت (Sitemap)

نقشه سایت، فهرستی از تمام صفحات موجود در یک وب سایت است. به عبارت دیگر منظور از نقشه سایت، طرح و نمودار کامل و جامعی از وب سایت می باشد. این طرح به برنامه های خزنده موتورهای جستجو امکان پیدا کردن، بررسی و ایندکس محتوای صفحات مختلف را فراهم می آورد.

۱۱- بهینه سازی ویدیو برای صفحات وب

تکنیک های سئو مختلفی وجود دارد که با استفاد از آن می توان رتبه سایت را افزایش داد که یکی از آن ها سئو ویدیو می باشد. شاید عده ای از افراد با مفهوم سئو ویدیو آشنایی داشته باشند. در واقع هدف استفاده از سئو این است که کاربران هرچه سریع تر به مطالب دلخواه خود دسترسی داشته باشند و صاحبین سایت هم از رتبه های بیشتری برخوردار شوند.

۱۲- استفاده از کدهای اسکیما (schema markup)

اگر بخواهیم خیلی ساده به این سوال جواب دهیم باید بگوییم نشانه گذاری (کدگذاری) اسکیما به سئوی داخلی وب سایت ارتباط دارد که این امکان را برای موتورهای جستجوگر فراهم می آورد که به اطلاعات مناسبی دسترسی داشته باشند. یعنی به طور کلی نشانه گذاری هایی که برای صفحه های وب سایت انجام می شود اسکیما گفته می شود.

سئو

دیدگاه شما:

نوشته های مرتبط

تکنولوژی های استفاده شده در netflix | Netflix TechStack

۱۴

آذر
react, SWIFT, The best startup, اخبار, استارت اپ, بازاریابی, بازاریابی محتوا, تجارت, تحقیقات بازار, جاوا اسکریپت, طراحی اپلیکیشن

تکنولوژی های استفاده شده در netflix | Netflix TechStack

در این مقاله قصد داریم تکنولوژی های مورد استفاده در Netflix رو براتون شهر بدیم . پس ادامه مطلب رو دنبال کنید 🙂 Tech stack یا پشته فناوری به مجموعه‌ای از فناوری‌ها، زبان‌ها، ابزارها و سرویس‌هایی اشاره دارد که در […]

۲۴

اردیبهشت
هوش مصنوعی

معرفی بهترین ابزار هوش مصنوعی

ابزار هوش مصنوعی (Artificial Intelligence) به دسته‌ای از تکنولوژی‌ها گفته می‌شود که به کامپیوترها اجازه می‌دهد تا به صورت خودکار، هوشمندانه و بدون نیاز به دخالت انسان، مسائل را حل کنند و تصمیم‌هایی بگیرند. در این روش، کامپیوتر با استفاده[…]

http://platinco.ir/tag/python/

۱۴

اردیبهشت
پایتون

آموزش کتابخانه pygame

انواع روش های ساخت بازی با پایتون Python یکی از زبان‌های محبوب برای توسعه بازی است و به دلیل سادگی و قابلیت استفاده آن، توسعه دهندگان بازی‌های زیادی از آن استفاده می‌کنند. در ادامه، انواع روش‌های ساخت بازی با پایتون[…]