معرفی روش های نوین طراحی سایت

با پیشرفت تکنولوژی در صنعت طراحی سایت هر روز متدها و روش های جدیدی وارد می شود که مدیران و متخصصان اگر خودشون را با این متد های جدید به روز نکنند در واقع از پیشرفت در این صنعت عقب می افتند. استفاده از روش های قدیمی مانع از استفاده از روش جدید می شود در صورتی که شما روش های قدیمی را کنار نگذارید و سراغ استفاده از روش های جدید نروید از سایر رقبای خود عقب خواهید ماند زیرا که طراحی سایت پیوسته در حال تغییر و رشد است. امروزه روش های مختلفی برای طراحی سایت و بهینه سازی سایت وجود دارد ولی الگوریتم موتور های جستجو و تکنیک های طراحی سایت هر روزه تغییر کرده و دچار تحولاتی می شود که  برای کارامد بودن طراحی سایت و نتیجه دهی بهتر آن ها ، باید روش های جدیدی در این زمینه بکار گرفته شوند در این صورت است که سایت طراحی شده، به یک سایت کارامد تبدیل خواهد شد و نتیجه ی بهتری به دنبال خواهد داشت.

در اینجا به بررسی چند روش نوین برای طراحی سایت می پردازیم با استودیو طراحی و برنامه نویسی پلاتین همراه باشید

طراحی سایت واکنش گرا یا ریسپانسیو

در دنیای امروز اکثر افراد برای استفاده از اینترنت از موبایل استفاده می کنند، پس سایتی که پشتیبانی از نسخه های موبایلی را داشته باشد مخاطبین بالایی را به خود جذب می کند، طراحی ریسپانسیو یکی از طراحی های جدید نسخه موبایلی وب سایت است، که از نظر گوگل رتبه بالاتری نسبت به بقیه طراحی ها داشته است ریسپانسیو در حال حاضر جانشین روش قدیمی طراحی نسخه موبایلی جداگانه برای سایت شده است. در طراحی ریسپانسیو یک سایت برای تمامی دستگاه ها می تواند قابل استفاده باشد قابلیت ویژه ای که دارد این است که با هر رزولوشنی صفحه سازگاری دارد. در صورتی که در روش های قدیمی یک سایت فقط برای نسخه موبایل بصورت جداگانه باید ساخته می شد.

رعایت اصول طراحی سئو

یکی از نکات مهمی که در طراحی سایت باید به آن توجه ویژه ای شود، طراحی سایت بر اساس اصول سئو می باشد. این امر علاوه بر در نظرگرفتن بازدید کنندگان ، اهمیت خاصی برای موتور های جستجو داده است ، بکارگیری و پایه ریزی سایت از ابتدا باید بر اساس اصول سئو بوده و نکات سئو سایت در طراحی سایت با روش های نوین بکار گرفته شوند. از آنجایی که الگوریتم های موتور های جستجو روز به روز در حال تغییر است و هر الگوریتم حساسیت خاصی برای برخی از ویژگی های سایت  دارد، این تغییرات باید زیر ذره بین طراحان سایت بوده و با تغییر الگوریتم های موتور های جستجو ، سیاست های سئو سایت خود را تغییر داده و خود را بروز نگه دارند.

استفاده از بهترین مطالب برای سئو

سئوکاران عزیز همیشه در جریان اخبارهای سئو باشید، بهینه سازی الگوریتم ها توسط گوگل برای نمایش دادن نتایج بهتر توسط موتورهای جستجو بطور مداوم در جریان است، مرکزیت داشتن روی کلمات کلیدی دیگر در سئو کارآمد نمی باشد و تمرکز بر مطالب مفید برای ارائه به کاربران برای بهینه ساختن سایت مهم است، قابلیت کلمات کلیدی هنوز در سئو است ولی از نظر بهبود بخشیدن به سئو سایت ناکارآمد است.

از کد بجای آیکون استفاده کنید

استفاده از تصاویر در طراحی سایت باعث جذابیت آن می شود ولی یک مشکل دارد. تصاویر موجب پایین آمدن سرعت لود صفحه سایت می شود. با پایین آمدن سرعت لود، بازدیدکننده کمتری به سراغ سایت خواهند آمد و به طور کلی برای سئوی سایت مناسب نیست. راه حل این مشکل، استفاده از کد به جای تصاویر و آیکون ها می باشد. این موجب می شود سرعت سایت بالا رفته و جذابیت آن هم حفظ شود. برای کدبندی تصاویر، باید از تصاویر استاندارد با سایز های مشخصی استفاده کنید. از هر عکسی نمی شود برای کد سازی استفاده کرد.

استفاده از CMM های اختصاصی

از مزیت های استفاده از قالب ها و CMS های اختصاصی ، می توان به مدیریت آسان ، ویرایش راحت تر سایت ، سبک و روان بودن سایت ، سفارشی سازی سایت و .. اشاره کرد. این روش نیاز به دانش کد نویسی گسترده ای داشته و هزینه ی بیشتری نسبت به سایت های معمولی برای ساخت صرف می شود.

 

 

سبک های جدید طراحی قالب وبسایت

 طراحی دو بعدی  Flat Design

در اینگونه طراحی ها از گرافیک های سه بعدی استفاده نمیشود و این امر باعث میشود تا کاربران راحت تر اطلاعات وبسایت را درک کنند.از آنجایی که اولویت این سایت ها ارائه اطلاعات به کاربر است نه گرافیک سایت پس گرافیک های تصویری در این مدل کمتر استفاده شده و این باعث شده است که با انواع صفحات نمایش با سایز ها و اندازه های مختلف ، سازگار باشد.

طراحی تک صفحه  One Page Design

در این سایت ها تمام مطالب در یک صفحه وجود دارد و با کلیک بر روی هر لینک یا منویی، به یک قسمت دیگر از همان صفحه می روید نه به صفحه دیگر. این موجب شده است که بارگذاری این سایت ها با سرعت بالایی باشد. این سایت ها به دلیل این که کاربران مدت زمان بیشتری را در صفحه هستند، دارای رتبه سئوی بیشتری هستند.

طراحی انیمیشنی  Animated Design

 

از آن جایی روش های جدید در طراحی انیمیشن باعث سبک شدن فایل ها شده و در نتیجه سرعت لود آنها بالا رفته است ؛ استفاده از انیمیشن در سایت برای ایجاد جذابیت سایت بسیار موثر است. از جمله ی روش های نوین در طراحی انیمیشن استفاده از  HTML ، CSS  و کتابخانه های جاوا اسکریپت نظیر  JQUERY ، MOOTOOLS و …. است .در گذشته به دلیل استفاده از فلش برای متحرک سازی ، المان ها را بسیار سنگین و سرعت سایت را کم میکرد ؛ و همچنین در برخی مرورگر ها پشتیبانی نمیشد. روش های جدید متحرک سازی این مشکلات را برطرف میکند.

دیدگاه شما:

نوشته های مرتبط

تکنولوژی های استفاده شده در netflix | Netflix TechStack

۱۴

آذر
react, SWIFT, The best startup, اخبار, استارت اپ, بازاریابی, بازاریابی محتوا, تجارت, تحقیقات بازار, جاوا اسکریپت, طراحی اپلیکیشن

تکنولوژی های استفاده شده در netflix | Netflix TechStack

در این مقاله قصد داریم تکنولوژی های مورد استفاده در Netflix رو براتون شهر بدیم . پس ادامه مطلب رو دنبال کنید 🙂 Tech stack یا پشته فناوری به مجموعه‌ای از فناوری‌ها، زبان‌ها، ابزارها و سرویس‌هایی اشاره دارد که در […]

۲۴

اردیبهشت
هوش مصنوعی

معرفی بهترین ابزار هوش مصنوعی

ابزار هوش مصنوعی (Artificial Intelligence) به دسته‌ای از تکنولوژی‌ها گفته می‌شود که به کامپیوترها اجازه می‌دهد تا به صورت خودکار، هوشمندانه و بدون نیاز به دخالت انسان، مسائل را حل کنند و تصمیم‌هایی بگیرند. در این روش، کامپیوتر با استفاده[…]

http://platinco.ir/tag/python/

۱۴

اردیبهشت
پایتون

آموزش کتابخانه pygame

انواع روش های ساخت بازی با پایتون Python یکی از زبان‌های محبوب برای توسعه بازی است و به دلیل سادگی و قابلیت استفاده آن، توسعه دهندگان بازی‌های زیادی از آن استفاده می‌کنند. در ادامه، انواع روش‌های ساخت بازی با پایتون[…]